dinsdag 21 januari 2014

Gedragscode


Het is weer zover, het is inmiddels bijna 11.00u ’s morgens en mijn taken zitten er eigenlijk op. Ik heb zelfs al een tweewekelijkse evaluatie met mijn baas gehad. Daar kwamen eigenlijk twee onderwerpen in naar voren naast hoe gaat het met je. Dat was om te beginnen de nieuwe gedragscode waarin duidelijk staat dat het voor medewerkers van GGZ ten strengste verboden is om naast het werk contacten te hebben met patiënten, cliënten en of ex patiënten. Nu ligt dat natuurlijk voor mensen die op een gesloten afdeling werken heel anders dan voor mensen die op een Detox afdeling werken, maar volgens mijn leidinggevende is het toch in alle gevallen verboden. Ook via de sociale media. En daar heb ik dus eigenlijk sinds dit gesprek een probleem. Eigenlijk pas sinds het afscheid van Gerrit B, toen ik Facebook nodig had om anderen te verwittigen van zijn afscheid de dag erna. Ik moet eens goed nadenken over hoe dit te gaan tackelen.

Waar ik gisteren wel van schrok is dat iemand wie ik trachtte behulpzaam te zijn bij het opstaan m.b.v. facebook, in haar eenzaamheid besloten heeft een TS te doen. Er zit natuurlijk ook wel wat in, in deze nieuwe gedragscode, maar aangezien het gaat om mensen die je ook op straat, op de markt, in de winkel of op andere plaatsen gewoon tegen komt en je sommigen gedurende lange tijd heel goed leert kennen is het gemakkelijker gezegd dan gedaan.

Nog maar eens goed over nadenken dus.

Verder ging het gesprek met mijn leidinggevende over het multifunctioneel activiteiten centrum, en of ik er misschien wat voor voel om aldaar met de mensen daar aan de slag te gaan. Aangezien ik nauwelijks weet wat er daar gebeurd lijkt het me een uitdaging om dat eens uit te gaan vinden, en om te kijken of daar iets te doen valt wat me bevalt. Ik ga daar in ieder geval al deze week iets van horen. Leuk, dat kan een nieuwe uitdaging zijn, en het is op een plek die goed bereikbaar voor me is, op ongeveer gelijke afstand van ons huis.


Met die nieuwsgierigheid in mijn hoofd ga ik nu dit stukje weer besluiten. Er diende zich zojuist ook weer een stukje werk aan. Gegroet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten