donderdag 19 april 2012

Een eerste blog na dik 1500 op weblog


We zijn druk doende om over te schakelen van weblog naar blogspot. Gisteren hebben zowel Rose als ik nog een stuk geschreven op weblog maar doordat we zoveel moeite hadden met inloggen, en de migratie van Typepad naar Wordpress zo slecht is verlopen hebben we besloten nu definitief over te schakelen naar Blogger, van Blogspot.

Dat heeft nog wel veel voeten in de aarde want voordat je een nieuw profiel hebt, een nieuw emailadres, een nieuwe opzet en dergelijke ben je zo een paar uur verder. Rose wilde aan de knoppen zitten, en dat is ook wel handig, want anders krijg je het niet of nauwelijks onder de knie.

Mijn start bij web-log nu alweer dik vijf jaar geleden was ook aarzelend en moeizaam, en ik had nog wel veel hulp van een oud collega die dat toedertijd dagelijks bijhield. Nu moeten we alles zelf ontdekken. Wel leuk, en dat nadat we op mijn ene vrije dag toch al het nodige hebben gedaan. Een rekening ingescand en doorgestuurd, een nieuwsbrief voor de flatbewoners gemaakt, een grote ronde met Jesse gelopen, een aanvraag bij weblog gedaan om al onze dik 1500 blogjes te kunnen overzetten naar dit adres enz, enz.

Ik ga nu eerst dik anderhalf uur pitten, want ik voel de afgelopen vier werkdagen goed en morgen komt de vijfde er alweer aan. Niet alles hoeft op een dag uiteindelijk, al heb ik die neiging nog altijd. Kortom voor nu ga ik kappen. Gegroet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten