maandag 30 april 2012

Zucht, bijna 6 dagen vrij

Ik kon geen andere foto vinden dan die ik vorig jaar gebruikte. Alle zes de molens in Feeststand, alleen is er nu in 2012 een in reparatie, de molen helemaal links in beeld, is mometeel zonder wieken.
Nog 1 dag. Dan heb ik mijn eerste maand werken er weer opzitten na mijn ziekteperiode. Ik heb er weer een maximum aantal werkdagen opzitten, en ben blij dat het er na vandaag even opzit.
Therapeutisch beginnen zit er tegenwoordig kennelijk niet meer in, en van de bedrijfsarts heb ik op dat punt ook nog steeds geen reactie gehad.
Met iedere dag een stevige portie Prednison in het lijf is er van veel conditie nog geen sprake, maar het werk is me toch goed afgegaan. Wat dat betreft, ik doe het zo rustig mogelijk aan, maar het is tegelijkertijd goed voor mijn zelfvertrouwen. Het was na vijfeneenhalve week afwezigheid toch weer lastig om te beginnen en nu is het alweer op ik nooit ben weg geweest.

Ik dacht zo bij de kleurkeuze, laat ik maar Oranje kiezen. Het is vandaag uiteindelijk een soort van Oranje Zondag hé!! Koninginnedag. Ik geloof dat ik al voor de vierde of vijfde keer achter elkaar op Koninginnedag moet werken.

Vanmorgen al vroeg eruit. Rondje met Jesse, lekker in het zonnetje. Ontbeten, gezien tijdens het ontbijt hoe de molens weer ouderwets in Koninginnedagstand en vol vlaggen versierd werden. Altijd een hoop werk een een erg leuk gezicht. Vervolgens de lange ronde met Jesse langs Vijfsluizen. Daarna even heerlijk voor pedicure gespeeld en de voeten van Rose heerlijk verzorgd. Dat maakt het gelijk weer wat veiliger 's nachts in bed. Tegelijkertijd even gekeken naar de Koningin met familie in Rhenen. Ongelooflijk dat die dame die ik nooit zo sympatiek vond met alle spanningen, Friso, en dergelijke toch dit alles gewoon doet. Ongelooflijk.

Ik ga zo pitten, want vanmiddag moet ik er weer tegenaan.

Rose gaat vanmiddag na mij naar het werk te hebben gebracht even Rotterdam in met het fototoestel. Ben benieuwd naar het resultaat. verder komen morgen onze kleinkinderen. Lijkt me leuk. Kijk er nu al naar uit. Voor nu allemaal de groeten en een fijne Koninginnedag toegewenst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten