zaterdag 25 augustus 2012

4e Avonddienst deze week

4e Avonddienst deze week

Het is zaterdag de 25ste. Mijn vierde avonddienst deze week. Veel patiënten zijn op verlof. Ik heb er vijf over op dit moment. Daar kwamen vijf gasten bij die kwamen meeeten. We melden tegenwoordig geen maaltijden meer af, zodat we oud-patiënten op dit soort dagen een maaltijd en een gesprek kunnen/mogen aanbieden om hen moeilijke dagen als feestdagen en/of weekeinden te helpen doorkomen zonder terugval. Kortom we zaten toch met zijn Elven aan tafel. En het was betrekkelijk gezellig. Op zaterdagen werken we hier altijd alleen tegenwoordig. Vaste lezers weten dit wel, maar toch. Ik kreeg nog een telefoontje van de gesloten afdeling naast ons of ik kon komen helpen bij een opname in de separeer, maar omdat we gisteren net twee opnames gehad hebben waarvan een bekend staat met insultgevaar heb ik beleefd doch persistent gezegd dat dit nu niet mogelijk was, omdat ik dat niet durf. Ik ben uiteindelijk verantwoordelijk voor mijn patiënten hier, en geluikkig is het alarm niet gegaan, want anders had ik het toch moeten doen.
Voor de rest is het werk goed te doen. Ik kom er nu weer helemaal in. Ook aan verpleegplannen en behandelplanvoorbesprekingsformulieren.

Ik ben voorlopig best tevreden. Het functioneren zonder koorts gaat toch beter dan met. En ik heb gewoon wat meer energie voor zaken waar ik eerst niet of nauwelijks aan toe kwam.

Dit zijn de momenten om achterstallig "onderhoud" in te halen.

Dat ga ik dan nu ook maar weer doen nu jullie op de hoogte zijn.

Gegroet

Geen opmerkingen:

Een reactie posten