maandag 20 augustus 2012

Ik Haat dit Weer!


Zo zit ik nu achter de computer lichtelijk te balen. Met een vochtige handdoek over mijn schouders gedrapeerd, ventilator boven mijn hoofd en aan mijn voeten is het binnen wel uit te houden. Ik baal wel een beetje. Hadden ze koeler weer beloofd! Niet dus. Amper wind en de zon tettert nog steeds om ons bolletje. Ik ben nu streng tegen Hot. Hij moet nu met zijn mooie pet en zonnebril op zijn neus. Hij moet zich nu insmeren. Dat komt dat hij een stuk gevoeliger is geworden voor de zon door zijn medicijnen.

Terwijl… hij nu bijna witter is dan ik. Ik bruin langzaam en hij vroeger snel en werd mooi soort bruin. Een beetje als een Indiaan. Nu krijgt hij rode vlekken. Het kan verkeren. Wanneer ik hem nakijk voordat hij naar buiten gaat zucht hij eventjes en doet het toch.


 Ik heb mijn laatste bestuursvergadering samen met Hot meegemaakt en dit week end de notulen gemaakt. Nu nog even de agenda maken voor de ALV oftewel Algemene Ledenvergadering en het daarbij behorende spiekbriefje voor Hot en de rest van het bestuur om het kopje “Bestuurs mededelingen”.  
Geheugen is een raar iets en zo’n spiekbriefje is een hulpje waardoor je niets vergeet. Annelies neemt de scepter over van Hot als Voorzitter en ze zijn nog steeds op zoek naar een 5de lid. Martine neemt mijn notulistenschap met lichte tegenzin over en hoopt dat het 5de lid het van haar overneemt. Ik heb daar een hard hoofd in en wens hun vanaf de vergadering veel wijsheid en geduld toe. Als dank voor het werk dat we hebben verzet, Hot 4 jaar en ik 8 jaar, zijn we door het bestuur uitgenodigd voor een etentje in het restaurant van onze keuze.


Het is café Sjiek geworden. We zijn hier vaker geweest. De kaart wordt aan het seizoenaangepast, het is betaalbaar en last but not least “Het is Lekker Gekookt!” http://www.sjiek.info/  Hot is net thuis gekomen, bepakt en bezakt. Hij is naar de Aldi gegaan want onze winkel “de Lidl” is wegens verbouwing gesloten. Met een bakkie schrijf  ik de laatste zinnen van dit meesterwerkje.
Veel puf heb ik niet met dit weer. Het is zelfs zo erg dat ik de kleinkinderen waarschuw niet langs te komen wanneer dit weer heerst dan ben ik beslist niet aardig.


1 opmerking:

  1. Dat is erg. Gelukkig is er geen knop om het weer te kunnen regelen. www.boekdeslevens.blogspot.com
    Heb een goede warme zonnige weer.

    Heb je een ventilator?
    Gr. Patricia

    BeantwoordenVerwijderen