zondag 17 juni 2012

ONRUST AGAIN

Goed dat ik morgen een dagje uitrusten kan. Sta net als gisteren weer alleen. Afgelopen nacht heeft persoon/patiënt/cliënt die me twee weken geleden nog bespuugde en een duw gaf de voorpui kapot geslagen van de kliniek. Wil opnieuw opgenomen worden en ijsbeerde tot 17.45u continue om de kliniek, aanbellende, schreeuwende, tegen het glas aan slaande. Is meermaals binnengeweest afgelopen nacht, morgen en middag en moest keer op keer verwijderd worden. We hebben en geen plek, en ook de manier waarop hij opgenomen wil worden kan niet door de beugel. Dat geeft het veiligheidsgevoel van de patiënten en ook dat van mij en mijn collega's een knauw.

Kapotte schuifdeur
Met dit weer zitten veel patiënten op de diverse terrassen buiten en verlofgangers keren terug en treffen een kapotte en op slot zittende deur aan. Sommige patiënten vragen zich hardop af waarom de politie en wij dit toelaten en geen maatregelen treffen terwijl zij zich binnenshuis aan de regels moeten houden en aangesproken worden als ze zich hier niet aan houden en zelfs met ontslag gestuurd kunnen worden bij overtredingen en we hier niets aan kunnen doen.

Daar hebben ze gedeeltelijk een punt. Vervelend genoeg is echter ook dat deze man niet alleen voor onveiligheid zorgt maar ook voor aggressie binnenshuis. Diversen uiten zich in de vorm dat ze hem het liefst opgebaard zouden zien of uitingen in die richting en daar ook wel zorg voor willen dragen. Ik heb zelfs iemand rustgevende medicatie moeten geven omdat die op geen enkele manier rustig wilde worden. Zulke uitingen kan ik niet tegenhouden maar de bijbehorende gedragingen moet ik toch echt tegen zien te houden.

We hebben wel met velen lekker gegeten en daarbij was de sfeer prettig en ontspannen. Licht uitgelaten zelfs door de spanning denk ik.

De rust lijkt nu tijdelijk teruggekeerd. Uit betrouwbare bron vernomen dat de bovengenoemde even is meegenomen door een busje van de politie. Nu is de voordeur weer open en ik hoop dat het rustig blijft.
Voor nu besluit ik dit stukje werkactualiteit. Gegroet. Fijne wedstrijd allemaal toegewenst vanavond.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten