dinsdag 12 juni 2012

Shovelen

De eerste dag na onze vakantie zit er alweer op, en het was voor mij een drukke dienst. Ik had een overleg gepland met mijn direct leidinggevende en heb voor elkaar gekregen dat ik as. donderdag een ziektedag heb, zodat ik daarna ook weer het WE een beetje uitgerust kan beginnen.

Ik kwam heel erg moe thuis gisterenavond laat. Rose haalde me met Jesse op. Het lopen gaat per dag een stukje beter, maar die gekneusde en verrekte middenvoets beentjes zullen nog een tijd nodig hebben om te herstellen. Gisterenmiddag nadat Rose me weggebracht had na mijn werk, waarbij ik op de heenweg erachter kwam dat ik mijn medicatie vergeten had, en terug moest, kwam thuis en ging binnenshuis zonder kruk even papieren wegbrengen naar een buurvrouw, en kwam erachter dat ze zich buitengesloten had. moest vervolgens weer naar mij toe komen om mijn sleutels te halen en kwam zo aan een erg royaal aantal kilometers.

Verder hebben we morgen de trouwerij van een van de vrienden die ik het langste ken in Amstelveen, met zijn Engelse vriendin. We hebben zojuist nog even goed onze reis gepland en onze kleding klaargelegd. Van haar zag ik foto's van een soort vrijgezellen avond, en ik ben benieuwd of P, mijn vriend ook zoiets gehad heeft. Bij dit soort zaken is het lastig toch op afstand te wonen. Maar we zullen het morgen vast horen.

Bij hen zullen de zenuwen ook wel toenemen denk ik. Het is toch een hele stap, maar het is een prachtig stel, en ik vind het sowieso erg leuk ze morgen weer eens te zien. En voel me tegelijkertijd erg vereerd zo'n belangrijke rol te mogen vervullen morgen.

Ik kreeg gisteren een extra rol toebedeeld op mijn werk. Ik ben min of meer medicatieopperhoofd geworden bij ons op de afdeling en omdat binnenkort de inspectie langskomt voor onze HKZ certificatie moeten de regels rond het delen en het registreren van al onze handelingen wat extra aangetrokken worden. Ik heb gisteren gepoogd een soort van verbeterings protocolletje te maken waarmee we met zijn allen zaken doorbreken die sommigen van ons hun hele carriere al op een bepaalde manier gedaan hebben die nu niet meer is toegestaan. Vandaag eens kijken hoe de rest van het team daarop reageerd.

Gisteren kreeg ik ook bezoek van een oud patiënte die erg lang bij ons geweest is en ontzettend is opgeknapt en die kwam met haar nieuwe vriend een bakkie doen. Verder kreeg ik een oud collega aan de lijn die ook aan het werk was en hoorde een andere oud patiënt waarmee we veel beleefd hebben op de achtergrond. Ik heb er ooit op weblog nog eens een verhaal over geschreven. Over een joyride met een shovel. Was leuk allemaal.
Shovele G

Vanavond hebben we spelletjesavond op het werk, maar dat wordt momenteel ruw verstoord door de voetbalwedstrijden. Normaliter is deelname aan de spelletjes verplicht, en dat is nu lastig met zo'n Europees Kampioenschap.

Rose heeft vanmiddag nog een invaldienst bij de Wereldwinkel. Jesse gaat vanmiddag ook uit logeren tot donderdagmorgen. Ze gaat weer voor Koningin spelen op de Excelsior. Ze heeft het daar altijd erg naar haar zin, en kan tijdens zo'n logeerpartij ook altijd onbeperkt rennen en spelen en is na afloop vaak erg moe. Het is heerlijk om zo'n logeerplek voor ons woefie te hebben, dan kunnen wij gerust weg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten