zaterdag 12 mei 2012

De volgende drie dagen

Opgeladen
Twee dagen heerlijk vrij geweest en nu moeten we er weer tegenaan. Het was lekker en ik was er erg aan toe, en ik ben wel een beetje uitgerust. Ben ik echt opgeladen?
Neen, op de een of andere manier ben ik nog niet de oude. Ga ik liggen, dan ben ik weg.
De temperatuur is ook nog steeds wisselend en meestentijds rond de 38 graden, en ik denk dat die verhoging zorgt voor de vermoeidheid.
Kortom ik rust voldoende, maar raak niet uitgerust. De conditie blijft achter bij mijn activiteiten.

Ik heb nog geen uitslag over mijn bloedafname van afgelopen donderdag. De dokter wel gemaild maar ik denk dat hij i.v.m. de schoolvakanties vrij is. Kortom ik zal even moeten wachten tot hij terug is.
Uitgerust

Ik ben best druk geweest en heb echt getracht zoveel mogelijk te laten de afgelopen dagen. Rose heeft tweemaal heerlijk gekookt, en we hebben naast de verplichtingen niet te veel hooi op onze vorken genomen.

Qua ontspannen heb ik lekker onderzoek gedaan voor het andere blog. Ik ben nog steeds bij de bussen en nog steeds bij de A. Kom je even op Google dan vind je zoveel nieuwe info, dat stukjes, blogjes die al af zijn eigenlijk weer bijgewerkt moeten worden. Ik heb besloten dat vooralsnog niet te doen en richting toekomst te kijken. Aanvullingen kunnen altijd nog.
Onderzoeken

Wat ook bijzonder leuk is om de 1509 stukjes op weblog nog eens te bekijken. Ik kan wel goed zien dat we in de loop van de afgelopen jaren veel geleerd hebben. Als ik het aantal blogjes zie met alleen kale tekst, zonder linkjes en of foto's, dan doen we het tegenwoordig toch wel heel anders. Lezers zullen ook wel gezien hebben dat sommige stukken dik de moeite waard zijn om opnieuw te publiceren, zoals laatst dat prachtige stuk over Wu Hang Li. Een stuk wat iedere keer als je het leest letterlijk andere facetten en of kleuren/kanten laat zien.

Watertoren Dordrecht Uitje met Wereldwinkelmedewerkers Dinsdag
Zo'n stuk blijft volkomen actueel, net als het stuk van Rose laatst van ver voor Christus. Het is overigens een behoorlijke klus om al die stukjes inclusief taalfouten en soms niet meer werkende linkjes weer te actualiseren, en te verfraaien.

Al die computer activiteiten zijn dus ook leuk om te doen. Ik moet alleen oppassen niet te lang achter de laptop te blijven zitten.

As. dinsdag hebben we een uitje met de medewerkers van de Wereldwinkel. Het eerste uitje wat Rose en ik niet hebben georganiseerd, en tegelijkertijd mijn voorlopig laatste uitje. Ik ben blij dat ik een opvolgen heb gevonden die mijn Voorzitterschap gaat overnemen in september. Zo langzamerhand komt er zo een eind aan al mijn nevenactiviteiten en dat is goed. Zo kan ik me dan eindelijk weer helemaal gaan concentreren op mijn eigen gezondheid en mijn betaalde baan in het ziekenhuis. Daarnaast een tijdje helemaal niks waar ik verantwoordelijkheden op me neem.
Concentratie op gezondheid en werk

Ik werk vanavond alleen, want omdat het verlof is verminderd voor de patiënten is de tussendienst op zaterdag een ochtenddienst geworden. Dat is ook wel praktisch want de meeste patiënten gaan pas zaterdagochtend op verlof, en komen zondagmiddag/avond terug. In die tussentijd is het in je eentje dus ook redelijk goed te doen.

Ik kijk er ook niet tegenop. Ik bekijk het tegenwoordig per dag en dat blijkt verstandig.

Wereldwinkel
Fair Trade Dag 2012
Ik ga nu eerst slapen. Ik leg een briefje neer voor Rose die ik vanmorgen heb weggebracht voor een dienst bij de Wereldwinkel. Het is vandaag Wereld FairTrade dag, Molendag en morgen Moederdag, dus zijn er allerlei acties vandaag. O.a. worden er door onze medewerk(st)ers flyers rondgedeeld waarmee j ein de Wereldwinkel een voedselpakketje kunt halen. Die zien er overigens erg leuk uit. Niet groot, maar van die pakjes waar AH ter stond jaloers van zou worden, nl. veel mooier en gevulder dan bij hen. Ik zet ook de wekker, want voor het zelfde geld loopt haar dienst uit. Voor nu gegroet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten