donderdag 31 mei 2012

Torentje uit de steigers


We kijken net uit het raam, en ik zie plotsklaps een opvallend verschil. Het Torentje van de Lange Havenkerk is uit de steigers. Het torentje was jarenlang in deplorabele staat. Alle tijd die Johan Maasbach de kerk beheerde is er geen onderhoud gepleegd aan de toch wel imposante kerk, en nu is na een restauratie eindelijk het torentje weer in volle glorie hersteld, al kan ik door het heiige weer niet zien of de vier wijzerplaten en de klokken ook al klaar zijn en weer werken. Via dit linkje kun je meer te weten komen over de kerk en de restauratie hiervan. Ze hadden 'm griezelig laten verwaarlozen en er waren delen bij die zo rot waren als een mispel. http://www.vitruvius.nl/pages/projecten/Havenkerk_Schiedam.html
Torentje op de 31ste mei 2012 uit de steigers, ziet er weer goed uit.
Voor de rest is dit net als de dag van gisteren een vermoeiende. Weliswaar vrij, maar vol met van alles en nog wat. Vandaag wel een leuke verrassing. Mijn broer uit het Limburgse land belde op dat hij in R'dam moest zijn en kwam onverwachts op de koffie. Top, was hartstikke leuk. Daarna hebben we de zomer en winterspullen geruild, een afspraak bij dr. gerard kunnen maken voor Rose, want die loopt al enkele dagen met een erg pijnlijke voet. Morgenochtend word er in het SFG een foto gemaakt en gekeken wat er aan de hand is. Ze loopt al enkele dagen sinds ze gevallen is met een steunkous en zo min mogelijk. Ik hoop dat het niks ernstig is.

Vanmorgen viel mijn Chemo totaal verkeerd en daar heb ik de gehele dag al last van. Ik heb de bedrijfsarts en mijn baas geschreven over dat het zoals het nu gaat niet goed gaat en dat ik steeds balanceer op of over het randje. Ook de huisarts heeft de bedrijfsarts gebeld maar die belde steeds niet terug.

Verder ook ten positieve over mijn direct leidinggevende. Ze beldde vandaag n.a.v. het geweldsincident van afgelopen maandag en was naast belangstellend ook invoelend. Ook vanuit de kant van het opvangteam, mijn directe collega's was er belangstelling. Top. Dat werkt tenminste.

Gelukkig heb ik na de dienst van morgen een weekje vrij. Ik ben er echt giga aan toe. En gewoon slapen of alleen rust lossen dat momenteel niet op. Toch zie ik er naar uit. We hebben i.v.m. de voet van Rose nog geen echte plannen, maar weten wel dat we het heerlijk rustig aan gaan doen.

Ik heb vandaag op mijn andere blog ook een prachtig  hoofdstuk geschreven over Autocar Isobloc, een hele fraaie busfabrikant uit de dertiger t/m de vijftiger jaren van de vorige eeuw. zie: http://hottransport.blogspot.com Neem een kijkje, dik de moeite van het kijken waard!!
Autocar-Isobloc-comme-les-Dauphine-moteur-l-arrire

Voor de rest ga ik nu weer lekker voor de bak hangen. Mijn misselijkheid is een beetje gezakt en daarna hopelijk lekker slapen want we moeten er erg vroeg uit om om 07.30u in het SFG te zijn. Voor nu gegroet. Nieuws volgt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten