woensdag 9 mei 2012

Een zucht dag

ZUCHT  !!!!

Gisteren had ik er al last van, ik was nog zo moe van de dag ervoor dat ik regelmatig zo heftig zuchtte dat het de omgeving opviel. Het functioneren valt me zwaar. Ook vanmiddag zal ik weer met plezier richting werk gaan, maar ik ben zo moe. Ieder moment dat ik ga liggen ben ik weg. Zonder enig hulpmiddel.
Dat hoort eigenlijk nog steeds bij mijn opknap periode maar het is ook zo druk geweest de afgelopen dagen, gewoon geen pauze, geen rust, niet voor mijn lijf, niet voor mijn oren en niet voor mijn kaken. Ik heb gepraat als brugman, zowel in directe gesprekken als via de telefoon, en ik mag ook best trots zijn op de resultaten. Ik kreeg zelfs complimenten van diverse mensen, waaronder de dokter, maar het houd niet op.
Mijn energievoorziening is nog steeds niet op peil, en ik ben eigenlijk ook gewoon nog niet voldoende hersteld.
Die eindeloze verhoging, randje koorts blijft ook maar aanhouden en ik ben ontzettend blij dat ik donderdag en vrijdag vrij ben. Ik moet weer even bloedprikken en krijg vrijdag van de dokter weer te horen of er nog steeds een opgaande lijn aanwezig is.
Toch blijf ik erbij dat het raar is dat er geen mogelijkheid meer schijnt te zijn om therapeutisch te werken. Van onze bedrijfsarts in al die weken ook nog steeds geen antwoord gehad op mijn brief.
Raar want ik ben inmiddels alweer 5 of 6 weken beter gemeld. Tof natuurlijk, want dan is het risico op langdurig ziekteverzuim weer even afgewend, en dat geeft rust in mijn hoofd. Eigenlijk is de kwestie het vol te houden tot Rose over drie jaar en twee of drie maanden AOW gaat krijgen. Dan krijgen we het financieel iets royaler en dan kan ik misschien een dagje of twee, drie per maand minder gaan werken. Of de staatsloterij zou eindelijk eens wat moeten gaan opleveren.

Als ik teruglees dan leest het toch weer als een zelfmeelij stukje en dat bevalt me eigenlijk niet.

We zijn net terug van een grote wandeling met Jesse en hebben naar oude gewoonte ook weer wat aarbeienplanten gekocht bij de Bas. Het is een leuke gewoonte om aardbeien van eigen balkon te hebben. sowieso zo'n levend balkon bevalt goed. Het kost een stevige portie water, maar daar krijg je ook wat voor terug.
KNUL met daaronder de Vlinder met de stenen voor op het Balkon

Gisteren hebben we op de Blaakmarkt ook een prachtige gietijzeren vlinder gekocht afgewerkt met diverse soorten stenen, ter verdere versiering van ons balkon. Die heeft nog geen plekje gekregen, maar dat komt gauw.

Ik ga zometeen even pitten en kijk dan wel hoever we gaan komen vandaag. Het merendeel van de verplichtingen voor de komende behandelplanbespreking is al gebeurd dus zou ik het redelijk rustig aan kunnen doen. Later meer. Gegroet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten