zondag 27 mei 2012

TOPDRUKTE

Het is aardig aanpoten vandaag. Naast de 17 mensen aan tafel bij de warme maaltijd heb ik al dik een uur op de gesloten afdeling doorgebracht. Iedere keer dat ik daar even ben, ben ik weer dolgelukkig dat daar mijn vaste werkplek niet meer is.

Separeer
Ze hadden daar twee opnames in de separeer. Beide vanuit Delft, en aangezien er een minimale bezetting in het ziekenhuis is was ik degene die mijn eigen afdeling inclusief gasten en bezoek alleen moest laten om op gesloten waar te nemen, medicatie te delen, beoordelen of de politie gebeld moet worden, bezoek in en uitlaten, tegelijkertijd mensen die ontsnappen willen moeten tegenhouden telefoontjes beantwoorden enz. enz.

Terug op mijn eigen afdeling gelijk even alles checken. Heeft niemand een insult gehad of iets dergelijks, is alles en iedereen er nog? En gelukkig bleek dit keer op keer het geval. Ik zal lekker slapen vanavond, dat weet ik wel. Ik had al geluk dat ik om half zes gewoon tussen de opnames door de maaltijden op tafel kon zetten en mee kon eten.

Inmiddels een heleboel leuke en zinvolle gesprekken gehad met zowel de opgenomenen als de mee eters die vaak op zon en feestdagen komen mee eten om zo de drang tot drinken en/of gebruik in de kiem te smoren. Tot nu toe een uiterst succesvolle en bevredigende dienst. Het zit me nog aardig in de vingers. Het rapporteren zit er ook al weer bijna op en daarmee zijn de officiële verplichtingen weer achter de rug.

Ik heb verder van een aantal oude gesloopte ventilatoren er een compleet weten te maken en die staat achter me lekker te snorren, en geeft enigszins verkoeling. Ondanks de hitte is de sfeer op de afdeling goed en dus gaat het vandaag naar tevredenheid.

Ook nog even een babbeltje met de voorwacht gehad tussen de opnames in. Zij heeft als leerling arts voor het eerst dienst en dat is altijd een behoorlijk heftig gebeuren. Ze kan dan per telefoon wel terugvallen op de achterwacht. Een arts die ter consultatie gebeld kan worden, maar het is toch een behoorlijke verantwoording.

Op apegapen lig ik voorlopig nog niet, al vind ik drie dagen in mijn eentje eigenlijk onverantwoordelijk en daarna nog een, met een collega. Van enig meedenken vanuit de werkgever is geen sprake, dus ik moet wel oppassen dat ik niet weer over mijn grens ga. Zei mijn vorige baas regelmatig laat je collega's helpen bij het grenzen stellen. Ja, dan moet je natuurlijk wel een collega hebben.

De computer rookt al bijna, maar ik gelukkig nog niet. Vanavond wanneer ik thuiskom gaan we even de 38ste verjaardag van Merlijn op afstand beginnen te vieren. Wat een leeftijd hé. Kleine kindjes worden groot. We heffen vanavond even het glas op zijn gezondheid, voor we gaan slapen.

Ik moet zeggen dat ik het toch tot op heden een uiterst geslaagde eerste Pinksterdag vind/vond. Meer nieuws heb ik niet dus ik groet u allen lezers. Tabéé.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten