zaterdag 16 februari 2013

Dokter en afscheidsborrel Dordie

Na alle stormachtige Wereldwinkel gebeurtenissen van donderdag en vrijdag sliep ik gisteren uit, en had ik aan Rose gevraagd de dokter even te bellen i.v.m. mijn bloeduitslagen. Ik kreeg van Rose te horen dat de dokter me liever even wilde spreken, want via de telefoon was het een lastig verhaal. 'S middags kreeg ik tot mijn verbazing te horen dat ik de ziekte van Pfeiffer zou hebben gehad. Ik persoonlijk zou niet weten wanneer, maar de diverse hectische gebeurtenissen in het afgelopen jaar zouden wel eens de verklaring kunnen zijn dat ik er gewoon mee doorgelopen en gewerkt heb. De leverwaarden waren te hoog en die duiden op een versnelde werking om dode spiercellen te verwerken, en op verhoogde spierafbraak, en dat duid er weer op dat ik langzaam aan het herstellen ben, wat samen zou gaan met vermoeidheid en spierpijn enz. Aangezien Pfeiffer ook wel de kusziekte word genoemd, riep dit weer een scala aan nieuwe vraagtekens op, maar gelukkig betekende deze uitslag tevens dat de maagscopie waar ik zo tegen op zag ook niet nodig was. Na dit verhaal ook aan mijn baas verteld te hebben heb ik me beter gemeld, onder voorbehoud van de verdere onderzoeken die nog zullen volgen. Gelukkig was ik daarna nog net in staat om even naar de afscheidsborrel te gaan wegens het afscheid van Dordie, een zeer gewaardeerde collega die na een jaar terugkeert naar het hoge noorden, waar ze een fantastisch huis heeft, en daarbij nu ook nog een heel goede en perspectiefvolle baan. Na een snelle Griekse hap ben ik daarna heerlijk gaan djembëen. Het was weer een rare hectische maar goede dag.

Blog 67 eerder 20-1-2007

Geen opmerkingen:

Een reactie posten