zondag 17 februari 2013

Molen "de Nolet"


Zo, mijn derde nacht. Na een wat onrustige dagrust die regelmatig onderbroken werd door luide muziek afkomstig van het net geopende strand aan de Schie zit ik hier nu weer. Het gaat alles bij elkaar wel goed, maar tegelijkertijd moeizaam. Op mijn afdeling zijn er 12 op verlof, en de achtergeblevenen liggen heerlijk op een oor. Om bijna jalours op te worden. De vaste zaken waren om 01.15u allemaal gedaan. Inclusief het op een verzoek van een collega nakijken van een voortgangsverslag. Daarna komen mijn collega Martin en ik de nacht door d.m.v. praten, computeren, post nakijken, mailtjes beantwoorden, briefjes schrijven, een telefoontje met Ingrid die in de nacht zit in de naburige kliniek en weer eens even bijpraten, de orde handhaven, en ik heb net mijn profiel zitten bijwerken op hyves. Een aantal dagen geleden werd ik door een oud collega, mijn oude dans partner Nathalie waar ik heel wat feesten mee afgelopen ben, van de BAVO uitgenodigd tot het hyves gebeuren, en ik ben er vannacht pas achter gekomen dat je via de een, automatisch bij de ander terechtkomt, en ik ben dan ook heel wat oud collega's, schoolgenoten e.d. tegen gekomen, die ik ook weer veelvuldig geschreven heb. Ik ben beniewd of er veel reacties op komen. Je neemt net als bij bijvoorbeeld schoolbank.nl een duik in het verleden, en dit roept veel herinneringen op.
Vaak neem ik in de nacht ook een taak op me, want als je het druk hebt gaan de nachten veel sneller. Zo heb ik nog niet zo lang geleden een powerpoint presentatie gemaakt over een reis die Oom Huub, de enige oom van mijn moeders kant die er nog is, nu ook al 82jaar, op zijn 22ste maakte met de eerste Nederlandsche Walvisvaarder, "de Willem Barendtsz" in 1946. Mijn oom had jaren geleden op verzoek van zijn kleinkinderen een fotoboek gemaakt en daarnaast zijn belevenissen op papier gezet. Wat ik gedaan heb is het moderniseren, en hij vond dat het er geweldig uitzag. Ik heb het afgelopen half uur geprobeerd de afbeeldingen uit deze PPP om te zetten naar afbeeldingen die in dit log geladen kunnen worden, maar al mijn vindingrijkheid word niet beloond. De bestanden blijven te groot, en onze web marschall vind dat bestanden die te groot zijn niet mogen worden geupload. Pech. Zal ik het vanuit huis nog eens moeten proberen. In dit geval gaan het opnieuw plaatjes worden uit de serie van de Molen "de Nolet", de grootste molen ter wereld, waar ik in de afgelopen dagen ook al over schreef. De eerste is de top van de molen die per ponton arriveerd:2310018160053418856twijui_ph
De tweede is diezelfde top, maar dan vlak boven de grond richting top van de molen:2140104390053418856xkynzs_ph 
De derde foto is een stukje hoger op weg naar boven:2253316490053418856lqenau_ph

De vierde spreekt voor zichzelf:2224233410053418856hdocxp_ph
Een prachtig karwei:2459254320053418856jrulwn_ph


En voor vandaag als laatste een plaatje van de molen compleet af in de avond:2198409820053418856burqek_ph
Blog 124 eerder 3-6-2007

Geen opmerkingen:

Een reactie posten