zaterdag 16 februari 2013

Geborduurd werk van ROSE


In navolging van gisteren wil ik jullie allen weer wat werkstukken van Rose laten zien. Om te beginnen een japanse afbeelding uit een encyclopedie van tekens en symbolen, geschreven en gemaakt door John Laing en David Wire. (een boek wat we bij toeval ooit tegenkwamen bij de Slegte, en daarna nooit meer ergens) In dit geval een mythische chimaera http://nl.wikipedia.org/wiki/Chimera , oorspronkelijk geborduurd op een een tapijt met rode zijde. Rose heeft nadat ik het op papier had nagetekent, en vervolgens uitgeknipt en tot een mal gemaakt had, wat overigens een buitengewoon lastig karwei bleek. Het symbool is uit zichzelf erg eenvoudig, maar juist daardoor heeft het grote symbolische kracht. Doordat Rose het heeft gemaakt op een los stuk spijker(denim)stof heeft het al meerdere kledingstukken gesierd.07_b_uitgesneden
Vervolgens was ik tot kort geleden een regelmatige feestbezoeker en Rose heeft voor mij een ongelooflijke mooi geborduurde feestbroek gemaakt. Ze vroeg aan mijzelf welke kleuren ik gebruikt wilde hebben, en ik heb ook geholpen met het zetten van de lijnen met inkt op de toen uitstekend passende broek, maar zoals het met zoveel dingen in het leven gaat pas ik de broek nog wel maar dan is er wel sprake van ernstig minimale ademhaling. Het ligt in het voornemen van Rose binnenkort aan een nieuwe broek te beginnen. Op aanvraag doet ze dit ook voor andere gegadigden. Het gaat dan ook wel om een zeer exclusieve handgeborduurd kunstwerk. Ik zal hem snel tonen:04_gecropt
Blog 78 eerder 4-2-2007

Geen opmerkingen:

Een reactie posten