zaterdag 16 februari 2013

Monnikenwerk

Ik had een leuk thema in gedachten nl.: mijn lief heeft vele gedaantes. Ik zag het helemaal voor me. Ik duik even in ons archief! Inderdaad, ik vond van alles, maar wat trof ik me een zooitje aan. Je moet jezelf even indenken, ik ben al een tijdje bezig om een zeer groot aantal foto's in te scannen van foto's en negatieven die in de loop van tijd van de familie zijn genomen. In dit geval van de familie van Hot. Deze zijn in de loop van bijna 77 jaar genomen en de techniek van het fotograferen is in de loop van de tijd veranderd in halfbeeld negatieven, negatieven enz. enz. Ik ben nog steeds een leek in dit opzicht en bij het inscannen hield ik geen rekening met dingen zoals JPEG en pixels en dat bezuurt me nu. Ik ga nu langs alle foto's om ze tot een standaard maat te maken, voor zover dat mogelijk is. Neem de JPEG'S, wanneer ik de foto's niet in deze standaard maat transformeer en ik scan deze foto's op een cd, hetgeen mijn bedoeling is, heb ik grote kans dat deze foto's door anderen niet geopend kunnen worden, dus dan is deze cd waardeloos geworden. Wat betreft wanneer ik de pixels niet aanpas dan krijg ik geen mooie foto's maar gekleurde blokjes. Zonde van mijn tijd dus, vandaar dat ik me met Hot gestort hebben op dit monnikenwerk.

Blog 69, eerder 24-1-2007

Geen opmerkingen:

Een reactie posten