zaterdag 16 februari 2013

Een druilerige vrijdagmiddag

Het is een druilerige vrijdagmiddag en Hot ligt boven te slapen. Ik zit hier een stukje te schrijven nadat Hot mij bij wijze van spreken op zijn knietjes smeekte of ik wou schrijven. Zijn geest is gewillig om allerlei dingen te ondernemen, te doen alleen zijn lichaam werkt niet mee. Japanse_kerseboomNog steeds komen die onverwachte koortsaanvallen en dat maakt hem bekaf. We zijn uitgenodigd om te barbecueën bij een collega van Hot, maar wanneer ik hem zie hijgen na een loopje van de trap en ik denk dan dat moet hij de hele avond vol houden? Ik hou mijn hart vast! Dus zo af en toe pruttel ik tegen en dat vind hij niet leuk! En terecht! Edoch de dingen gaan zoals ze gaan en het behoort tot mijn taak om de grenzen van Hot in de gaten te houden wanneer hij dat niet kan. Vind hij eigenlijk wel prettig want dan kan hij mij de schuld geven wanneer hij niet aan activiteiten kan deelnemen waarop hij zich verheugd heeft. Het zij zo. Hij heeft zelfs zijn cursus djembé van vanavond van mij af moeten zeggen, en hij deed dit, zij het tegenpruttelend, zeker nadat hij het aanbod had gekregen opgehaald en teruggebracht te worden. Nu sluit ik dit stukje af en ga mijn schoenen aan trekken, zoek mijn jas op en ga met Jesse een blokje om. Als toetje heb ik een bloeiende boom opgezocht uit mijn archief, eens wordt dit weer werkelijkheid!

Blog 71, eerder 26-1-2007

Geen opmerkingen:

Een reactie posten