vrijdag 15 februari 2013

TRADITIE


Soms valt het me op dat we toch, bij tijd en wijle een volk van tradities zijn. Zo zijn Hot en ik voor de kerst naar mijn broer en gezin gegaan. Dit doen we elk jaar, alleen komen ze het ene jaar bij ons en het andere jaar bij hun. Zo hoeven we  de kerst niet ieder jaar te oragniseren maar dat doen we dan om het jaar. Deze traditie is begonnen bij het leven van mijn ouders. Na de dood van mijn vader heeft onze moeder dit ieder jaar georganiseerd totdat zij er te oud voor werd. Eerst namen mijn broer en zijn vrouw dit op zich en later zijn wij ook mee gaan doen. Dit is de traditie geworden. Ik heb tijdens deze dagen vele rollen gespeeld. Eerst ben ik dochter, later de vrouw en moeder van, en dan ben ik ook de tante en nu ben ik warempel ook al weer 12 jaar de oma. Wanneer ik dan terug kijk zie ik de rode draad die mijn leven verbindt met mijn gezinsleden. En al die veranderingen delen we samen. Dit is dus de dag om de neven en nichten te zien of gezamenlijk te missen. We horen van hen waar het goed mee gaat en wat hun zorgen zijn, zo blijkt nu dat Owen al een jaar niet meer groeit en dat Lotte een beugel heeft en een bril is gaan dragen. Ook dat de nieuwste telg Zoë Elizabeth naar mij vernoemd is en dan voel ik me trots, heel erg trots. Wat ik wens is dat wanneer wij te oud zijn om dit te organiseren dat onze kinderen dit gaan doen. Ik ga er niet vanuit, maar als dit gebeurt geven we iets moois en samenbindends door. 13_lotte_jesse_en_els Hier ben ik met Lotte en Jesse. Links zie je een klein beetje Olaf en zijn zoon Storm en Owen, onze kleinzoon.
05_olaf_owen_en_storm
Blog 49 eerder 26-12-2006

Geen opmerkingen:

Een reactie posten