donderdag 14 februari 2013

OR en Djembé


Gisteren was ik weer een vergadertijger. Tijdens een wandeling met Jesse en Rose, op het station afgezet, en afgereisd naar een conferentiecentrum, waar de Ondernemingsraad van het ziekenhuis waar ik werk een van zijn studiedagen had. Helaas was dit de laatste keer op locatie, want in het kader van de bezuinigingen moeten we voortaan onze studiedagen op de eigen locatie in het ziekenhuis houden. De sjeu van locaties als bijvoorbeeld Atlantic (Kijkduin) en Avifauna (Alphen a d Rijn) gaat er zo wel een beetje vanaf. We waren in een eerdere bezuinigingsronde al terecht gekomen op deze goedkopere locatie, maar deze blijkt nu ook te luxe. Helaas, het is niet anders.
De inhoud van de dag was leerzaam, en was wederom onder de bezielende leiding van Peter, die de meest taaie onderwerpen toch op een dusdanige wijze naar voren weet te brengen dat je er niet bij in slaap valt. We hebben het o.a. gehad over :
  • Hoe je beleidswijzigingen kunt tackelen die ad hoc genomen worden, niet dus, daar loop je achteraan.
  • Verder hebben we gesproken over gebruikersonvriendelijke registratiesystemen, die de spaarzame tijd die je hebt voor je patiënten nog verder beperken, en die je zonder dat ze eerst getoetst zijn zomaar door de spreekwoordelijke strot geduwd worden.
  • Wijzigingen in de regelgeving met betrekking tot de WW en het ontslagrecht, en
  • Flexibilisering.
Het was een goede dag, maar na afloop kan je mij min of meer opvegen, en na de door Rose heerlijk gemaakte rodekoolstampot moest ik snel mijn Djembé inpakken en op naar les. Kofi_ayivor Kofi Ayivor en de mede lesgenoten waren er al, en ik wilde eerst even kwijt dat ik nog steeds zere handen had van vorige week vrijdag. Ik kreeg vervolgens instructie om dit een beetje te ondervangen en inderdaad, nu na afloop heb ik veel minder last, en in tegenstelling tot vorige week kunnen nu mijn ringen al weer om mijn vingers.
De moeheid van de afgelopen dag vervloog en de ritme's voel je heerlijk door je lichaam. Ik heb echt een goede bezigheid voor mijzelf gevonden lijkt het, en de sfeer door Kofi meegebracht is ook fantastisch.Cd_hoes_rhythmology De volgende afbeelding is van een CD die door Kofi op de markt gebracht is. Kortom een vermoeiende maar uiterst bevredigende dag.
Blog 30 eerder 9-12-2006

Geen opmerkingen:

Een reactie posten