donderdag 14 februari 2013

Sinterklaasavond


Lotusbloem_2_de_bronzen_klauw_1989_franz Gisterenavond hebben Hot en ik voor het eerst in 'tig jaren een besloten Sinterklaas feest gehouden. Ik heb van Hot als stripfanaat een mooie serie, die compleet is mogen ontvangen.
Het is de serie "Lotusbloem", en bestaat uit 9 delen die hij in de loop van dit jaar bijeengesprokkeld heeft. Tekst en tekeningen zijn gemaakt door Franz.
Ik verheug me er enorm op om onder het genot van lekkere jazz of blues muziek en een glas whisky deze serie te gaan lezen. Laat nu de winter maar komen!
Voor Hot heb ik in de Wereldwinkel een beeld uit Zimbabwe gekocht. Ik zelf raakte verliefd op dit beeld omdat dit de nieuwe kunst uit Afrika toont. Te vaak wordt er gedacht dat Afrika qua kunst alleen terug grijpt naar het verleden terwijl er wel degelijk nieuwe geschiedenis wordt geschreven. In dit geval een gebeeldhouwd stuk Serpetijn, een donkere variant van Speksteen. Dit is gemaakt door jonge kunstenaars uit Chitungwina, een grote arme wijk zo'n 25 km. van Harare. Voor meer info hierover kun je informeren bij de stichting Amandla waar dit beeld vandaan komt, en waar zij zorgen dat er een eerlijke prijs aan de makers betaald wordt : http://home.online.nl/~stichtingamandla/  01_beeld_uit_zimbabwe_051206_wwblog 25 eerder 7-12-2006

Geen opmerkingen:

Een reactie posten