dinsdag 9 oktober 2012

Alweer Spelletjesavond

Opnieuw dinsdagavond, ik keek zojuist even terug en zag dat 't alweer een week geleden is dat ik geschreven heb op family hotrose. Logisch eigenlijk want we hebben het knap druk met alle andere zaken. Het blog van Rose is leuk aan het worden. Ze is er ook consequent dagelijks mee bezig en dat heeft ze alhier nooit voor elkaar gekregen. Meestal was ik de gangmaker. Werp er maar eens een blik http://elsderoos.blogspot.com
Zelf ben ik natuurlijk ook erg druk met zowel mijn gewone werk, mijn medicatie, de stukjes als correspondent voor Rose, mijn gewone transport blog en mijn nieuwe http://hottransport.net . Dat laatste begint een beetje vorm te krijgen en trekt inmiddels ook al enige kijkers en reageerders.

Vanavond was het druk. We zitten alweer op twintig patiënten en de laatste kwam vlak voordat ik begon. Ik moest nog een opnamegesprek doen maar dat is niet gelukt. De Opgenomene was veel te moe om nog te praten en het was gewoonweg te druk. Als het dan eenmaal spelletjesavond is dan is er ook geen tijd meer voor. Vandaag was het op de huiskamer waar ik niet stond. Een van de patiënten is kok en had een Spaanse avond georganiseerd. Heerlijke Paëlla, allerlei zelfgemaakte kleine en grote hapjes, echt ongelooflijk. Hij had er ook meerdere thema's in verwerkt en had de huiskamer aangekleed met lakens, rode tafelkleedjes, een herfstthema van bladeren en fruit en plaatjes van stierengevechten en 't was helemaal af. Ongelooflijk hoe hij gebruik heeft gemaakt van de minimale bijdrage van onze kant, nl. 1 € per persoon, in totaal dus € 20,- en watr statiegeldflessen en een keline eigen bijdrage. Verder had dr kok zijn eigen tuin en kruidenverzameling verrabbezakt en een stevige portie saffraan meegebracht die het allemaal helemaal af gemaakt hebben.

Nu wordt het alsnog lastig dit stukje af te maken want nu komen alle twintig nog even langs voor hun medicatie, en sommigen voor een praatje. Dus ik doe het nu zomaar zonder plaatje. Voor nu gegroet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten