zaterdag 28 april 2012

Wauw, wat een douche vanmorgen

Hond Afdrogen
Nog voor het ontbijt gingen Jesse en ik naar buiten en nog voor ik het bruggetje in het gat van Monuta over was waren wij beide KLETSKLEDDERNAT. Jesse bleef aan het schudden en had nauwelijks tijd om te doen waarvoor wij dit rondje lopen. Thuis heb ik haar maar snel afgedroogd en dus is ze nu weer zachter dan ooit. Ze vind dat afdrogen zo fijn. Ze stopt haar koppie helemaal in de handdoek en houd het daar net zolang tot ze droog genoeg is of ademtekort krijgt. Een grote blijk van vertrouwen. Altijd hartstikke leuk.

Amorgos bij het pijltje, 1 van de Cycladen
Daarna hebben Rose en ik koffie gedronken en ons ritueel afgewerkt. Deze keer ben ik niet met haar meegegaan naar de Wereldwinkel, want er moesten alweer boodschappen gedaan worden en dat ben ik samen met Jesse gaan doen. Ik heb een andere jas aan gedaan want die andere hangt nog te druipen, en ik ben blij dat we nu terug zijn. Het is kil en nat buiten en zowel Jesse als ik hebben het er niet op. Het is uiteindelijk niet voor niks een hond van het eiland Amorgos Griekenland.

Leuk trouwens. Ik ben nooit op dat eiland geweest en er wonen geloof ik ook niet veel mensen, maar toch ken ik via Juliëtte, de schoone redster van Jesse en haar zusjes inmiddels twee mensen op dat eiland. http://www.grieksegids.nl/cycladen/amorgos.php
Lamia en Katerina, waarvan de laatste vandaag jarig is en wie ik via Facebook even gefeliciteerd heb. Ik had ook gelijk een reactie van haar. Leuk.

Komende week heb ik meldingsdienst. De groep waarmee we die agressie opvang van collega's doen is uitgebreid en ook van naam verander. Heette het eerst de AGIM, Agressie Incident Meldingen, is de naam nu veranderd naar de naam van een oud en inmiddels al lang uit de schappen verdwenen schuurmiddel VIM. Veilig Incidenten Melden. Ongelooflijk wat ze al niet verzinnen.
VIM Schuurmiddel

Medicatieprotocol
Ik heb aangegeven dat ik na dit jaar ga stoppen. Dan heb ik het geloof ik acht jaar gedaan en ik vind het genoeg. Als ik deze bijbaan gestopt ben is er een einde gekomen aan veel werk naast mijn vaste werk. De Ondernemingsraad, De Wereldwinkel, De Vakbond, Het Kwaliteit van zorg project, en de Agressie Opvang. Ik ga me dan voorlopig concentreren op puur het werk op de afdeling, en eigenlijk voelt dat heel goed. Dan kan ik mijn geringe energie ook beter verdelen tussen Rose en het thuisfront en mijn betaalde werk en kan ik daarnaast mezelf ook beter opladen.

Ik ga zometeen even slapen. Heb gisterenavond met behulp van mijn collega's al de nodige voorbereidingen gedaan om tot een nieuw medicatieuitgifte protocol voor de afdeling te komen. Ik ben afgelopen week aandachtsmedewerker op dit punt geworden en we moeten hier de zorgvuldigheid nog wat bij aantrekken. Ik vind dat ook een leuk onderwerp en denk dat vandaag tijdens mijn tweede dienst wel rond te krijgen. Ik hou jullie lezers op de hoogte.

Voor nu ga ik kappen. Een goede en vrolijke dag toegewenst aan allen en de groeten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten