zondag 29 april 2012

Vrijdag de 27ste.

Zo, nog even wachten dan maak ik Hot wakker. Met de lunch en een groot bakkie koffie verkeerd. Daarna brengen Jesse en ik hem naar z'n werk. Hij zou maar eens kunnen verdwalen. Ik ga het lekker druk hebben voor mijn doen. Even stofzuigen en dan ga ik verder met het inscannen van het verleden van ons appartementencomplex om het mooi te zeggen. Ik heb de map van Anja mogen lenen en daar ben ik dankbaar voor. Zonder je verleden te kennen is het moeilijk zaken doen. Het zijn de ledenvergadering notulen en de diverse offertes van de diverse bedrijven. Zo is er ook een brief waarin wordt verteld dat de ene VvE beheerder zijn zaken overdoet naar de andere, dit alles zonder de toestemming van de bewoners. Dus gaat het zoek en spit clubje kijken of dit legaal is. Ook blijken de notulen niet te zijn voorzien van de handtekeningen van het toenmalig bestuur ter goedkeuring van de besluiten die toen zijn genomen. Zijn die beslissingen dan rechtsgeldig? Hot en ik hebben de agenda geschreven, de machtigingsbrieven zijn erbij gekomen. Daarnaast heb ik Cindy gevraagd om een lege presentielijst te mailen. Ook zoek ik een notulist want het voorzitten van een vergadering en notuleren gaan slecht samen. Kortom, ik heb de zaak weer eens onderschat. Niks nieuws onder de zon, denk ik. Toch, het is goed zo. We kijken naar waar we kunnen bezuinigen. Zo blijkt dat het schoonhouden van onze kleine hal en lift zo'n slordige € 1300,-  p.j. te kosten. Kunnen we dit niet zelf doen?  Kan het liftonderhoud niet goedkoper en kunnen we geen andere VvE beheerder vinden. Om op dat laatste terug te komen, degene die we nu hebben is wel het duurste. Op 22 mei houden we een tussentijdse vergadering die in eerste instantie zou gaan over het schilderen van de ronde ramen aan een kant. Wij denken, even wachten, lekker sparen want onze spaarpot daar gloort de bodem angstvallig blikkend naar boven. Daarna zien we wel weer.

Morgen ga ik lekker in de etalage van de WW spelen. We spelen in op het 400 jaar bestaan van de betrekkingen Nederland-Turkije. De eerste ambassadeur blijkt een Schiedammer te zijn, nl Dhr. Haga. Ans heeft Oosterse attributen ingeslagen en wij hebben mooie vlaggen van Schiedam en Turkije gedownload en afgedrukt. Ik ben benieuwd hoe de etalage er zal uitzien. Jullie worden op de hoogte gehouden. Gegroet!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten