donderdag 28 maart 2013

Nog een hele dag............................Vakantie

Droom droom. Oh wat kijk ik uit naar mijn komende minivakantie. Vandaag had ik wat je noemt een echte klote chemo dag. Het viel totaal verkeerd en ik heb er de gehele dag al last van, en uitgerekent vandaag is de derde en laatste donderdag dat de dienstlijstmaker me door een misverstand heeft ingeroosterd op mijn werk. Nou kan afleiding geen kwaad en de dag gaat met misselijkheid sneller voorbij als ik werk dan dat ik niets doe, maar ik was ook duizelig vanmorgen en bepaald onvast op mijn benen. Al het is nu Goede Tijden Slechte Tijden tijd en de misselijkheid is er nog wel maar het slechte evenwicht is weg.
Ook het vooruitzicht om nog maar een dag te werken is erg prettig. Daarna ben ik er negen vrij en dat is heerlijk. En ik moet in gedachten terug naar eind vorig jaar om te bedenken hoe dat was.
De spanning hier op het werk al sinds de 24ste december maakt het er hier ook niet echt gezelliger door. Ook het feit dat ik een baas heb die niet achter me staat maar zich nu al dik drie maanden tegen me verzet brengt ook wel spanningen met zich mee. Er gaat ook energie in zitten die ik eigenlijk niet voorradig heb, en waardoor ik naar mijn gevoel ook moe blijf. Verder is de verkpoudheid van november verleden jaar ook nog steeds niet helemaal weg, en met de nagevolgen van de longontsteking uit februari samen ben ik dus bepaald nog niet in superconditie.
De vakantie zal me dus vast even goed doen.

Rose heeft er ook al ongelooflijke zin in, en we gaan natuurlijk ook haar verjaardag vieren. Leuk want ik heb een buitengewoon leuk cadeau voor haar gekocht. Daarover later meer.
Vanavond kregen mijn collega en ik nog een extra karweitje. We moesten voor vanavond laat een nachtdienst versieren. Ik had vlak voor het avondeten Selena aan de telefoon, de vrouw van een van mijn collega's en die vertelde me dat haar man vanavond niet kon komen omdat hij zo ziek was en koorts had. Nu was ik afgelopen maandagavond al verbaasd dat hij was komen werken want ook toen al zat zijn hoofd verstopt en weas hij zo verkouden dat hij nauwelijks nog kon praten. Gelukkig hebben we de collega die morgen zou komen zover dat ze nu een avond eerder kan komen en dan mogen ze morgen proberen via het flexbureau nog een collega te vinden die haar dan voor 1 nachtje kan opvolgen.
Nu is het verder vrij ontspannen op de afdeling. Het is een groep die veel met elkaar optrekt en elkaar ondersteund. Schaamte hoeven ze naar elkaar niet binnen te houden en dat maakt het ook tot een veilige omgeving. Ik moet nu wel weer gewoon verder met wat er nog ligt en ga mijn stukje van vanavond beëindigen.
######

Geen opmerkingen:

Een reactie posten