maandag 19 november 2012

De 19e alweer.

Vanavond na het werken alsnog even een blogje. Ik kon iets eerder weg en belde Rose even om dat te melden. Die was blij dat ik op weg naar huis was. Ze mistte me en ik moet zeggen de afgelopen 10 dagen zijn haar en mijzelf heel goed bevallen. Het was een heerlijk ontspannen vakantie, en we hebben er echt iets lekkers van gemaakt. Het viel me best wel tegen mijn eerste werkdag zo.
Ik moest er ook even behoorlijk inkomen en dat gaat dan vervolgens ook erg snel. In nog geen uur is het ook daar alsof je amper weg bent geweest. Ik werkte vanavond ook met een der jubilarissen van afgelopen zaterdag en dat is vertrouwd. Je voelt elkaar aan en vult elkander ook goed aan en het loopt als een trein.
Zoals hij nu afsluit en overdraagt doe ik het morgen na spelletjesavond.
Ik had ook weer tal van gesprekken vanavond en ben nu dan ook weer erg gelukkig met het feit naast mijn lief te zitten.
We besloten zojuist om alsnog een wijntje te nemen. Gisteren heb ik een fles Cabernet Sauvignon uit Chili uit 2009 opengetrokken. Een van de flessen die ik gekregen heb op mijn afscheid bij de Wereldwinkel, de 18de oktober. Die moet vooral niet te oud of te zuur worden en daar gaan we nu alsnog voor zorgen. Eerst even de avondmedicatie tot ons nemen en dan 1 lekker glaasje.

Ik merk wel dat 3 web-logs veel is. Twee waar ik nu vrijwel helemaal verantwoordelijk voor ben en dan die van Rose waar ik als correspondent toch ook zo nu en dan een stukje voor moet schrijven. Poeh, Poeh. Ik ben dan ook gestopt met die bij de VSN. Die mensen die me daar missen moeten hier maar inloggen of op http://hottransport.net of http://hottransport.blogspot.com of http://elsderoos.blogspot.com of http://familyhotrose.blogspot.com
zucht. Vandaag dus maar even een blogje hier. 10 dagen geleden schreef ik nog op mijn laatste werkavond voordat de vakantie met Ameland gepland was en nu zijn we alweer royaal terug. Maar wat zijn we er lekker uitgeweest. Jesse is ook nog lang niet uitgedroomd over haar haze en waterkippetjesavonturen aldaar en ligt ook nog vaak na te genieten terwijl Rose en ik ook nog druk zijn met het afmaken van de vele genomen foto's daar.(Ik ben er zelfs nog niet eens aan begonnen)

Het Bussen avontuur waar ik begin April j.l mee begon vergt veel zoekwerk. Ieder merk wat ik tegenkom heeft veel bijzonderheden. Bij het merk horen verschillende bouwers, en die hadden weer veel opdrachtgevers en gebruikers. Het feit dat ik nu over de helft van november nog aan het begin van de C zit en regelmatig moet terugkeren naar de A omdat ik nieuwe info vind en die moet of wil aanvullen zegt genoeg. Ook archiveren is een aparte bezigheid waarin ik al de nodige aanpassingen heb moeten doorvoeren. Toch merk ik dat het me geen moment verveelt. Wel was ik laatst even bij auto's, daar waar ik na bussen mee door wil en dan merk ik dat de hoeveelheid onverwerkte en nog niet gealfabetiseerde info dusdanig langzaam werkt dat het misschien wel teveel is. Daarnaast moet ik ook regelmatig back uppen want stel dat ik overnieuw moet beginnen?!?!!?? GGrr. Kortom ik weet absoluut nog niet waar dit avontuur gaat eindigen.
Wat ook veel tijd vergt is het reageren op vragen en complimentjes die me via Google +, Pinterest, Foursquare, Quora, Facebook, Buzzy Bee, Twitter en email en op nog andere manieren gesteld worden en binnenkomen.
Toch is het kennelijk volkomen onverwacht en naïef van me geweest om dit niet te verwachten, want kijk ik op Google en zoek ik naar bussen dan kom ik mezelf ook onverwacht vaak tegen. Ik vind het tegelijkertijd ook wel kicken en het bevalt me ontzettend goed dat ik er naast mijn vaste baan niet zoveel vrijwilligerswerk meer naast doe. Ik kan me nu tenminste lekker concentreren op Rose, mijn werk en mijzelf. Top. Genieten is nu een van de zaken waar ik me regelmatig op concentreer en dat is helemaal te gek. Ik heb vrede met mijn ziekte en met mijn nieuwe gebruiksaanwijzing en daar valt prima mee te leven. Ik ben behoorlijk stabiel, koortsvrij en heb een toprelatie met iemand met wie ik ook nog lang door wil en meen te merken dat dat omgekeerd ook het geval is. Nogmaals TOP.

Rose zit naast me, speelt een spelletje Freecell Mayong en ik schrijf en we hebben plezier. Gaan zo plat en hebben dan weer een waardevolle en goede dag achter de kiezen.

Lets go on like this.

I'm going to quid now. Jesse needs me. See you later. When? I don't know. You'll see!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten