dinsdag 28 januari 2014

Blogfrustraties


Blogfrustraties

Nadat Hottransport per afgelopen september opnieuw geld van me wilde en daarvoor mijn creditcard gegevens vroeg, vroeg ik hen netjes om het nummer van de rekening waar ik het op storten kon. Vervolgens ontstond er een mailwisseling die er uit bestond dat ze steeds dezelfde vraag stelden en niet reageerden op de reden die ik aangaf om mijn creditcardgegevens nooit meer aan hen te zullen verstrekken i.v.m. fraude hunnerzijds vorig jaar. Sinds die tijd is hottransport.net dus ook niet meer bereikbaar.

Ik ben op Wordpress begonnen met http://www.myntransportblog.wordpress.com maar wat ik ook vroeg ik kreeg ook geen export file met mijn 231 blogs die ik op http://www.hottransport.net al gemaakt had. Helaas was ook op mijn reserveblog op http://www.hottransport.blogspot.com iedere foto weg sinds ze hottransport.net onbereikbaar maakten. Ik heb eventjes flink wat gevloekt want jullie willen niet weten hoeveel werk het is om ze allemaal opnieuw te maken, en ik had op 1 september net 1 miljoen lezers gehad.

Gelukkig had ik wel kopietjes gemaakt in Word van alles wat ik geschreven had, maar daarvan kopieert alleen de text naar mijn nieuwe blog over en dus moet je iedere foto uit mijn archief weer bijvoegen. Nu ben ik bezig met de allerlaatste 8 blogjes en dan is alles weer compleet op zowel blogspot als op wordpress. Ook loopt het aantal lezers alweer naar de honderdduizend in die paar maanden, dus de lezers volgen me op de een of andere manier toch..

Ik ben op de een of andere manier nu ook meer tevreden met de opzet van myntransportblog, want daar ziet het er veel overzichtelijker uit. En ik weet ook gelijk dat ik geen geld meer aan domeinen uitgeef of iets dergelijks. Wel doe ik momenteel een cursus zelf een website bouwen, maar door het herstelwerk aan al die oude blogjes kom ik er nauwelijks toe.

Maar ik verheug me om na het herstellen van al die al geschreven blogjes al wel op het eindelijk weer creëren van nieuwe. Al poog ik bij het herstellen gelijk wel weer nieuwe foto’s die ik gevonden of toegestuurd heb gekregen van lezers te verwerken.

Zo kreeg ik vanmorgen via Google + ook een foto toegestuurd die ik vandaag boven dit blogje plaats van een prachtige oude DAF in dienst van de Nederlands Spoorwegen die op een aanhanger een goederenwagon vervoert. Prachtig.


Ik ga nu na deze pauze op mijn werk weer verder met het reguliere werk. De groeten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten