dinsdag 18 september 2012

ENERGIE

Dinky 259 Standar Atlas Kenebrake Bus
Even een blogje. We hebben vier dagen vrij achter de kiezen en zijn druk. Zaterdag gebruikelijk, Wereldwinkel werk, was, uitrusten, wandelen, twee dinky toys gekocht, heerlijk gegeten en even gewent aan de vakantie. De zondag na het vroege lange ommetje Sterrebos met Jesse, een aflevering van Taggert, geslapen, en naar de Cultuurborrel in het Julianapark. Het was daar gezellig en we liepen daar nog tegen Jos en Loes aan die ook even een uitje aan het doen waren. Leuk. Samen iets gedronken en gezegd dat we binnenkort naar ze toe gaan met mijn French Sister, als die volgende week komt.
Dinky Toys Trojan Dunlop 2057

De maandag vroeg opgestaan, na het ontbijt met Jesse naar de Fysiotherapeut, zoals gebruikelijk, daarna na een kop koffie de gang leeggeruimd, het plafond eruitgehaald en begonnen met de resten behang, en het klaarmaken van de gang voor een verstrakking in de vorm van alle gaatjes weg en ook de dutsen wegwerken, het vullen van de kieren, scheuren en dergelijke, en daar ook de hele dag van vandaag nog ingestopt. De muren zijn gestuct, en geschuurd, en dus zit het hele huis inclusief Jesse, de katten en wij zelf nu onder een dikke laag stof. Zo dat spul komt echt overal.

Daarna heb ik gedouched en een kleine anderhalf uur geslapen. Rose heeft inmiddels de boel weer enigszins toonbaar gemaakt en de gang is zelfs zonder een laag nieuwe verf al heel mooi strak, leeg en hol. Zo zonder het kattenplafond, hun opgang, en kapstok is het giga hol en je hoort je echo.
Voor vandaag zijn we gestopt. Vanavond hebben we de allerlaatste algemen leden vergadering van de Wereldwinkel en aan het einde zal ik de voorzittershamer overgeven aan de nieuwe voorzitter.

Tot op dit moment is het een hele aangename en productieve vakantie. Morgen ga ik na het zwemmen de eerste laag latex opbrengen. Het voorwerk is klaar en het grootste stofkarwei is achter de rug. Heerlijk. Het werd tijd.
Ik had natuurlijk het afgelopen jaar geen greintje energie, het gewone werk met koorts ging voor het grootste moment nog net maar dan kwam ik thuis en stortte in, en dan is het nu ontzettend genieten van een beetje energie.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook wel heftig voel nu, maar het geeft ook wel weer een gevoel van tevredenheid als er letterlijk iets uit de vingers komt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten