vrijdag 28 februari 2014

Grote Opkomst Politiek Diner over veranderingen WMO in Gemeente Schiedam

Er wordt hard gewerkt in de keuken van het MAC Brandersstad in Schiedam
Alweer bijna een week voorbij op mijn nieuwe werkplek. Ik heb het nog steeds erg naar mijn zin. Volop verschillende werkzaamheden. Wel dagelijks weer nieuwe gezichten. Volop nieuwe indrukken. Is naast druk ook gezellig. Gisteren, donderdag heb ik eerst ’s morgens van 8.30u tot 13.00u gewerkt en daarna ben ik met Rose teruggegaan om 16.30u Er werd een politiek diner georganiseerd waar een grote toeloop was van bijna alle politieke partijen. Het was een volledig cliënt gestuurde avond, waar de avond aan elkaar werd gepraat door een ervaren lid van de cliëntenraad. Tussen de gangen van het eten door, werden er ervaringsverhalen door cliënten verteld waarin duidelijk werd hoe ze hier komen, wat ze hier doen, wat de structuur voor hen betekend en wat er zou gebeuren als die structuur er niet zou zijn. De aanwezigen waren onder de indruk van de verhalen, maar ook door de maaltijd, een heerlijke gevulde groentesoep vooraf, een andijviestamppot met spekjes en een vers gemaakte rundergehaktbal, en toe een dame blanche. Er werd stevig gediscussieerd over de toekomst en eigenlijk was iedereen het er wel over eens dat nu de gemeente over de CIZ verklaringen zal gaan in de toekomst dat ze het wel aan de deskundigen willen overlaten en niet willen gaan laten doen door gemeenteambtenaren. Verder bleek wel dat zelfs de grootste vijanden het er over eens zijn dat als het dagactiviteitencentrum zou moeten sluiten er heel veel extra opnames nodig zouden zijn en dat veel meer geld zou kosten. Ook lagen er leuke stellingen op tafel waar onder het diner lekker over gepraat kon worden en zo kwamen vanzelf de meningen open op tafel te liggen. Al met al weet ik nu waar ik bij de gemeenteraadsverkiezingen op ga stemmen, en was de vermoeidheid waar ik mee thuis kwam om 20.45u dik de moeite waard. Het was eigenlijk mijn eerste volledige werkdag, alleen gesplitst met twee uur slaap tussendoor.

Ik verheug me wel op het weekend, en ben daar nu ook echt aan toe. Ik heb me wel voorgenomen onze belastingen te gaan doen. Eigenlijk wil ik dat graag al in februari af hebben, maar gaat niet meer lukken.
Voorbeelden van de publiciteit die vooraf ging aan:

Het Nieuwe Stadsblad 19 Februari
MAC organiseert Politiek Diner
SCHIEDAM - Het Multifunctioneel Activiteiten Centrum (MAC) aan het Spinhuispad 19 organiseert donderdag 27 februari een avond met de lokale politiek.
Onder het genot van een maaltijd vertellen cliënten hun ervaringsverhaal en er is gelegenheid om vragen te stellen over psychiatrie, het effect daarvan op iemands leven en de rol van het MAC. Wie erbij wil zijn moet zich even opgeven bij het MAC aan het Spinhuispad voor 25 februari (246 37 24).
MAC Brandersstad is een ontmoetingsplaats voor mensen die in hun leven te maken hebben (of hebben gehad) met de psychiatrie en die op zoek zijn naar een daginvulling of dagbesteding. Op die manier gaan zij weer deel uitmaken van de samenleving. 
Daarom staat het MAC ook open voor buurtbewoners en in het algemeen voor iedereen die er een kijkje wil nemen of die als vrijwilliger wil helpen. 
Het MAC is een initiatief van een aantal partijen, waaronder twee instellingen en zes cliëntenorganisaties. 
De organisatie wordt zoveel mogelijk door bezoekers (vrijwilligers uit de doelgroep) gerund en dat is best bijzonder.

MAC BRANDERSSTAD ORGANISEERT POLITIEK DINER

AGENDA

Het Multifunctioneel Activiteiten Centrum (MAC) aan het Spinhuispad 19 organiseert donderdag 27 februari een avond met de lokale politiek. Onder het genot van een maaltijd vertellen cliënten hun ervaringsverhaal en er is gelegenheid om vragen te stellen over psychiatrie, het effect daarvan op iemands leven en de rol van het MAC. Deelenemers kunnen zich voor 25 februari opgeven bij het MAC aan het Spinhuispad 19 via telefoonnummer 010-246 3724.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten