woensdag 29 augustus 2012

BABBERSMOLEN SCHIEDAM

Alweer de 29ste.

Deze week is alweer op zijn middelpunt, en ik begin vandaag alweer aan de tweede dag. Gisteren was leuk. Het was spelletjesavond en grotendeels hebben we dit buiten gedaan. Er waren daardoor de nodige sjoelers. en dat heeft een hoog uitnodigend gehalte. Daardoor heeft op een na iedereen meegedaan en dat is een hele prestatie. Zelfs de meest verzettelijken die zich in woord verzetten deden in de praktijk mee.

Vandaag opnieuw met de collega met wie ik afgelopen week ook bijna alle dagen samenwerkte. Dat verloopt soepel. Wel merk ik dat een vrije dag na vijf dagen werk eigenlijk te kort is. Vandaar dat ik me erg verheug op het komend weekend waar ik in ieder geval twee dagen vrij heb.

Ik ben nog steeds koortsvrij, en dat duurt nu al 8 weken. Heerlijk. Zojuit met Rose verhuist naar ons balkon. Het is daar inderdaad heerlijk. Zon, niet goed voor mij, maar wind, top.
Babbersmolen Schiedam Herstel/vernieuwing omloop

Ik ben vanmorgen na het ontbijt voor de lange ronde naar Vijfsluizen gelopen. Ze zijn daar bezig de "Babbersmolen", een lage poldermolen te restaureren. Heel lang geleden was de top verwijderd en nu zijn ze ter plaatse een nieuw dak met maalmechanisme en al te maken. Vorige week zagen we voor het eerst dat de houten loop onder de niet aanwezige wieken al was hersteld. Of liever gezegd volledig vernieuwd. Ik ben gelijk gaan fotograferen en heb aan een vriend gevraagd die heel erg hoog aan de andere kant van Schiedam woont ter hoogte van de momenteel nieuw aangelegde A4, of hij wil proberen vanuit zijn flat ook foto's hiervan te willen maken.

Babbersmolen Schiedam met vernieuwde omgang
maar nog met afgetopd dak
Dat kan dus een leuke reportage worden. Dat word dan de 8e werkende molen van Schiedam. De enoge die we niet zullen zien vanuit ons huis, naast de Schiedamsche molen van Madurodam dan.
Er waren vanmorgen zeker vier timmerlieden van de Schiedamsche Timmerwerkplaats aan het werk. De kosten zijn voor zover ik weet grotendeels afkomstig van de Postcode Loterij.
Babbersmolen 3 met kap ongeveer vandaag

Babbersmolen zoals het moet worden
Jesse en ik hadden in ieder geval een toffe wandeling. Nu even tijd voor een blogje en dan zometeen rusten voor het werk.

Dit was het weer voor nu. Groetjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten