zaterdag 9 juni 2012

Frustraties en genot wisselen elkaar af.

Wat een gedoe allemaal. Het houd niet op. Slot kapot, Rose opgesloten, verplicht ook een nieuw slot te laten monteren, dure grap. Kijken of we via de opstalverzekering nog wat kunnen terugkrijgen. Twijfel. Vervolgens een prachtaanbieding in de winkel. Na lang discussiëren met Rose ik er naar toe. Weten ze er in de winkel niks van.

Canon powershot SX 40

Wordt je eerst voor leugenaar uitgemaakt terwijl het notabene de aanbiedingskrant van die winkel is. Scheelt notabene € 60,-. Toch een hoop geld. Een dag verder krijg ik gelukkig nog steeds uiteindelijk toch het artikel voor de aanbiedingsprijs en ook excuses gevolgd door een nette deal voor een geheugenkaart en reserveaccu. Maar al het gedoe.

Ze maakten uiteindelijk ook excuses voor de slechte communicatie binnenswinkels. Zo loopt de lijst op. Ik heb weer koorts. Op het ogenblik weer boven de 39º. Ik loop me te pletter met Jesse omdat Rose nauwelijks kan lopen. Dan de radio en TV, alles Oranje, en irritante reclames en een portie geleuter in de ruimte, ongelooflijk. Positief. Prachtige Engelse, Schotse, Scandinavische detectives tijdens de voetbalwedstrijden. Zo lijkt het leven wel een tranendal, en dat valt natuurlijk ook wel weer mee, maar soms komt het me wel een beetje de strot uit. Heb je vakantie, stapelen de zorgen rond de standpijp hier in ons appartementencomplex zich op. Iedere dag afgelopen week zijn we er mee bezig geweest. Idem met werkgerelateerde zaken. Dan een vergadering, dan een melding, dan een telefoontje of een vraag, eigenlijk zou je in je vakantie gewoon weg moeten zijn, maar dat was gezien Rose haar geblesseerde voet en mijn koorts ook geen optie. We wonen wel te gek, maar we hebben dan weliswaar geen continue verbouwing meer, maar zorgeloos is het ook bepaald niet. Ik heb wel twee maal heerlijk op

Asperges Ouderwet met ham, ei Krieltjes en gewelde boter

ouderwetse wijze asperges gemaakt en dat was om je vinger bij op te eten. Slecht voor de lijn, maar Oh, zo lekker. Gisteren had ik volkomen onverwacht ook mijn anderhaljaarlijkse controle van mijn ogen in het SFG. Normaal moet je drie maanden van te voren bellen voor een afspraak, maar nu belde ik afgelopen dinsdag en heb ik de controle nu al gehad. Mijn ogen hebben door het vele gebruik van Prednison en mijn wekelijkse Chemokuur geen zichtbare schade opgelopen, en ook is er een nette oogdruk, dus geen extra kans op staar of glaucoom. Volgende afspraak over anderhalf jaar. Voor morgen heb ik me opgegeven voor een open dag bij Huisman,

Huisman Schiedam met de waanzinnige Kraan Links in beeld.

 maar eerst maar eens kijken hoe het weer is en of mijn koorts gezakt is. Het lijkt me leuk om het nieuwe fototoestel te kunnen testen, maar dan moet het wel een beetje fatsoenlijk weer zijn. Jesse en ik hebben vanmorgen Rose weggebracht naar de Wereldwinkel. Ze wilde persé lopen en ik moet zeggen gelukkig ging dat goed. Goran helpt haar met sjouwen, want ze wilde een nieuwe etalage gaan maken vanmorgen. Ik heb aangedrongen dat ze met het OV retourkomt, want ze heeft toch nog behoorlijk last van haar gekneusde en verrekte middenvoetsbeentjes. Zo is ondertussen onze vakantie voorbij geschoten. Gelukkig ook wel met echte ontspannen genietmomenten, maar ook vol frustraties en tegenslag. Ik heb overigens ook nog steeds geen fatsoenlijke werkafspraken met mijn baas kunnen maken al staat er wel een afspraak gepland met de bedrijfsarts voor de twintigste juni. Nu eerst maar weer van de koorts af zien te komen.

Glaucoom  Oogdruk Test

Toch als je nagaat dat het nu al bijna vier maanden geleden is dat ik mijn heftige terugval had dan zou het me veel geruster maken als dat nu eindelijk een beetje beter geregeld zou zijn. Hier ga je toch kromme vingers van krijgen. Net zoals dat nieuws gisteren dat ouderen maar voor hun eigen zorg gedurende de oude dag moeten gaan zorgen van D66. Wat een zeldzaam idioot idee. De zin die ik wilde schrijven bevalt me niet dus heb ik die gewist, maar stel je bent 62jaar oud en je hebt geen pensioen opgebouwd door welke reden dan ook, hoe moet je dan verder? Kijk als je geld hebt, is het altijd erg gemakkelijk praten. Er zitten nu eenmaal een enorme portie dwazen in de politiek.

Ik ga er een eind aan breien, want ik ga zo pitten. Wil de dag nog graag grotendeels met Rose doorbrengen en nog effen genieten. Meer nieuw heb ik toch niet. Gegroet. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten