donderdag 21 juni 2012

Zinnige en onzinige bezigheden

Hot en Jesse zijn naar zijn reumatoloog om bij te praten. Andere medicijnen of dezelfde behouden is de vraag. Hot wil dezelfde behouden want dit is bekend leed en dat is te prefereren boven onbekend leed. Elk medicijn die wij door ons strotje duwen heeft zijn nadelen en Hot is gevoeliger qua maag en effecten op zijn body. Mijn maag is zo sterk die kan het een en ander verdragen maar die van Hot? Dat's een heel ander verhaal. Ik hoor het wel wanneer hij en Jesse weer terug zijn. Ik ga me bezig houden met
huishoudelijke bezigheden terwijl ik wacht op de lampen die Hot heeft besteld voor onze flat en de WW. Hij heeft die online besteld en dat scheelt enorm veel geld. Het is meer dan de helft goedkoper dan bij de reguliere handelaar. We hebben speciale lampen nodig voor de gangen en lift, voor de winkel spotlights en spotjes voor in het plafond. Ik weet dus niet wanneer de besteller komt en dus ga ik voorwerk doen zoals bieten koken,
stukje schrijven, stukje boek lezen. Ik ben begonnen met een boek geschreven door Scott Lynch. "De leugens van Locke Lamora". Het gaat tot nu toe over de opleiding tot meester oplichter en zijn boevenstreken samen met zijn kompanen. Altijd leuk dat soort verhalen en leidt me van het gepieker af. Morgen gaat Hot met zijn baas en bedrijfsarts praten om hen zover te brengen dat hij geen 3/4 of meer dagen achter elkaar hoeft te werken. Hij heeft na 2 à 3 dagen werken toch wel een dag nodig om bij te slapen.
 Ik hoop dat het hem lukt en dan hoor ik minister v.d. Kamp blij vertellen op de radio dat hij het voor elkaar heeft dat de ontslagbescherming af te schaffen. Dit is zo goed voor de doorstroming. Leuk als je nog jong bent maar Hot heeft die vermaledijde ziekte en is 52. Soms zie ik het zwaar in want wie neemt hem dan nog aan. Ze hebben gemakkelijk praten over langer doorwerken maar dan moet de baas je nog wel willen. Ook  die verhoging van de AOW leeftijd zeggende dat die mensen profiteren en vergeten dat deze mensen nu betalen voor andere ouderen en de scholen voor de jeugd. Zucht. Maar, straks komt Hot thuis of de lampen worden bezorgd en dan ga ik naar de markt. Altijd leuk.

Het is ondertussen een paar dagen later en Hot heeft de gesprekken had. Zoals wel vaker is gebeurd zagen we alles wat somberder in dan nodig was. Oké, Hot heeft er medicatie bij om zijn CK gehalte te verlagen. Weer een onzekerheidsfactor erbij maar ondertussen wat alternatieve pillen(Chlorrella Algen) naar voren gehaald die Hot gebruikte bij zijn hoogtijdagen van het Prednison gebeuren. Dit spul zuivert en haalt alle residu van de medicijnen uit zijn goddelijk lichaam.
Ook heeft hij verplicht door mij een pak brandnetelthee mee naar zijn werk genomen. Dit heeft ook een zuiverende werking. Ook heeft het gesprek met zijn baas en bedrijfsarts een zuiverende werking. Hot en zij weten dankzij de spiegelde werking van de arts. Zij weten nu beiden wat er gaande is en dat zij de ziekte van Hot niet helemaal snapt is erg logisch. Ook de behandelden artsen doen eigenlijk ook maar wat. Er zijn te weinig mensen met deze spierziekte en dus is het niet rendabel voor de farmaceutische industrie om een geneesmiddel hiervoor te zoeken. Daardoor wordt er nu gegrepen naar de oude vertrouwde middelen. Maar om een lang verhaal kort te houden. Ze hebben werkafspraken gemaakt en dat geeft voor beiden houvast. Vandaag zijn we samen naar de markt gegaan en hebben veel verse groente en fruit ingekocht. Erg gezond en lekker. Deze 2 combinaties vallen niet altijd samen. Straks worden we gebeld door de curator van de ruimte op de begane vloer want de eigenaar hiervan is failliet. Omdat de stank op de bovenste verdieping terug is gaan we beneden ook snuffelen of het daar ook stinkt. Boven en beneden hebben ze last van een stinkende lucht maar op de tussenverdiepingen amper.
Vreemd. Een van de benedenburen vroeg zich af of de ventilator weer af is geslagen of misschien stuk is. Dan hoeft de loodgieter niet lang te zoeken. Zo blijven we bezig. De ene kopzorg is verdwenen en daar komt de andere weer aangefietst. Zo blijven we bezig en vervelen we ons niet. Saluut.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten