donderdag 7 juni 2012

Opgesloten of ingesloten; that's the question

Vanmorgen begon gewoon zoals altijd. Wakker worden, tijd rekken, Hot tegenhouden met mijn inktvissengreep,

 ons nest uitkruipen, iets achterlaten in het kleinste kamertje, douchen, aankleden en naar de kamer gaan om een bakkie te zetten voor ons beiden terwijl Hot en Jesse hun 1ste ronde aan het lopen zijn. De kamer ging wat lastiger open dan anders, maar hij ging wel open en dicht. Ik dacht er niet verder over na want mijn lijf snakte naar KOFFIE!! Hot kwam thuis en helaas de deur ging niet meer open!

Hij was ingeklemd met wat later bleek een stalen iets uit de handgreep en wat Hot ook deed, zacht- of hardhandig. Met of zonder gereedschap. De deur was en bleef dicht. Na enig aarzelen mijnerzijds belde ik de slotenmaker die gelukkig snel ter plekke was. Hij was ervaren en ook hij krabde zich achter zijn oren want dit was de 1ste keer dat hij dit meemaakte. Het gaat hier om een simpel binnenshuisslot, en dat geeft in principe vrijwel nooit problemen. Na na enig wikken en wegen pakte hij zijn gereedschap

palletje linksboven

en ging aan het werken. Het bleek dat de veer van het slot binnenin losgschoten was en het mechanisme naar buiten duwde. Hoe hij het deed, vraag me dit niet maar na toch wel een uur werken ging de deur open. Hij kreeg een glas sap want het zweet stond op zijn voorhoofd want het was zwaarder dan hij had gedacht. Nu was het een kwestie van een nieuw binnenslot met handgrepen te pakken en installeren. Eerst wilde het ijzerwerk tussen de grepen er niet uit en zagen maar! We kunnen de kamer weer binnen en buiten gaan met gesloten deur. Als je katten hebt die op hun eigen etage slapen is dit wel erg handig en omdat ze dit niet gewend zijn in de kamer zonder ons voor lange tijd te vertoeven zijn we bang voor sloopwerk. Nu gaan we proberen of we het geld kunnen verhalen op de een of andere verzekering. De inboedelverzekering heeft al gezegd dat de binnen deuren bij de opstalverzekering horen. Verslag volgt. Dit is niet de 1ste keer dat ik opgesloten ben in een kamer van ons huis. Dit gebeurde toen we nog in den Haag woonden. We hadden toen een kat Jodokus die inbraakneigingen had en hadden toen een haak aan de buitenkant op de slaapkamerdeur om dit te beletten als we weg waren.
separeren

Hot draaide toen nog ochtenddiensten en zette de haak op de deur toen hij slaperig naar de auto ging. Ik werd wakker en kon er niet uit. We woonden daar nog pas en alles was toen niet helemaal in orde maar gelukkig hadden we al een telefoon op de slaapkamer. Alleen nog niet alle telefoonnummers bij de hand, dus ook niet het nummer van zijn werk en ook geen telefoonboek. Dus was ik genoodzaakt allerlei mensen te

 bellen om naar het nummer te vragen dus een heleboel mensen waren van mijn netelige toestand op de hoogte. Eindelijk kreeg ik hem te pakken en zijn collega's kregen het ook te horen en hij kwam zo spoedig mogelijk mij verlossen. Mijn Held! Het werd hem maandenlang nageroepen bij zijn werk dat hij mij gesepareerd had, ik denk tot vervelens toe totdat er iets anders gebeurde wat dan het afgelopen verhaal in de vergetelheid liet zinken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten