maandag 4 november 2013

Even bijpraten, ik ben net na deze zware dag een uurtje gaan slapen en zit er weer redelijk fris bij.
Even een opsomming. Ik ging in de heftig striemende regen weg om 10.05. De monteurs hier in huis hadden er al flink wat werk opzitten en de nieuwe ketel en warmte terugwin unit hingen al. Ze waren natuurlijk nog niet aangesloten, maar onze eigen enorme Fyra
AGPO COMBIFOR 16j oude Roestbak die
gemaakt word in dezelfde fabriek als de FYRA
 in Italië
met allerlei gaten was al van de muur en lag al in volle glorie buiten verder te rotten voor afgevoerd te worden naar de sloop.


Ik nam de scootmobiel niet want zo'n elektrisch apparaat is niet echt gebouwd op tropische regenval. Trouwens eigenlijk ik ook niet. Je word een portie nat. De spetters van de achterwielen komen daar nog eens bij, en zelfs een goede dure cape helpt daar niet echt tegen. Jesse mocht deze keer met Rose mee en ik heb op het Rubensplein de bus gepakt tot de Rotterdamsedijk Beneden waar vlak bij de halte mijn fysiotherapeut zit. Een heerlijke ontspannende rug behandeling gehad en daarna opnieuw flink nat geregend was ik net op tijd voor bus 126 naar Maassluis. Op het Liduïna plein eruit en richting het secretariaat in het behandelcentrum gelopen. Onderweg kwam ik John tegen met wie ik een stukje opgelopen heb en even een praatje gemaakt heb. Paula en hijzelf zijn begonnen aan drie dagen vrijwilligerswerk en dat doet hun relatie ook weer goed. Constant bij elkaar gaat ook op de zenuwen werken en zo kom je je huis nog eens uit.


Ik vervolgens naar binnen en de secretaresses ontmoet. Allemaal al wel bekende gezichten al moet ik nog even aan de namen wennen, maar dat zal wel gaan. M vertelde me waar ik kon gaan werken en welk werk er voor me gevonden werd. Er stonden twee kasten met patiëntendossiers waarvan ik moet controleren of de aanmeldgegevens aanwezig zijn en of ze al ingescand zijn in het elektronisch dossier. Aangezien er afgelopen WE weer een aanpassing was geweest van ons computersysteem moest ik mijn bureaublad eerst verversen en aanpassen. Eerst even een paar honderd mailtjes doorgenomen en begonnen bij de A. Een heel werk waar ik uiteindelijk vanaf kwart voor Els tot ongeveer kwart voor drie aan gewerkt heb. Toen had ik een stijve nek en begonnen mijn ogen dicht te vallen. Een goed signaal om richting huis te lopen. het is wel saai, maar wat wel duidelijk werd welk een enorme hoeveelheid mensen die ik ken ik tegenkom in deze dossiers.

In de ruimte waar ik werkte was ook iemand van ICT aan het werk, een oud collega van me uit de OR. Ik heb zodoende weer wat bijgepraat en de laatste nieuwtjes met hem uitgewisseld.
Wat ook handig was dat toen mij toetsenbord kapot bleek dat direct de prullenbak in ging en ik een goed werkende kreeg. Thuisgekomen bleken de monteurs vrijwel klaar met hun werk. De kachel draaide voor proef en deed het en idem het ventilatiesysteem. Ziet er gelikt uit. Ik heb vervolgens het kattenplafond teruggehangen en schoongemaakt. Dat was wel erg zwaar, en heb daarna een uur lekker geslapen. Daar was ik aan toe. Nu heb ik zojuist lekker een sappig gebakken kip karbonade met gebakken aardappels en boontje gegeten en echt gesmuld. De avond gaan we nu lekker ontspannen. Dat was mijn eerste werkdag weer. Waar waren al die zenuwen nu voor nodig. Ik ben wel een echte paniekeerder geworden. Hier hou ik het bij, meer dan genoeg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten