donderdag 14 november 2013

Tijdens de pauze op mijn werk

Tijdens de pauze op mij werk gaat het alarm. Keihard gaan de sirenes, en dat was niet de eerste keer vandaag. Vanmorgen om iets over 11.00u gingen ze ook al, maar dat was een test. Nu echter zag ik plotsklaps allerlei collega’s langs rennen richting de gesloten afdeling. Daar bleek iemand lang onder de hete douche te staan en de damp deed het alarm afgaan. Er was dus niks aan de hand, maar toch kwam de brandweer, en terecht natuurlijk want het zal maar echt zijn.


Ik ben vandaag weer begonnen en werk in een artsenkamer achter het secretariaat van kliniek I. Daar voer ik momenteel registraties van verrichtingen in die meestentijds de afgelopen tijd door mijzelf en de collega’s ingevuld zijn tijdens de diensten op afdeling Detox. Dat gaat over mensen die bellen voor een ondersteunend gesprek, of langskomen voor een gesprek en of een bakje koffie, een lunch of een maaltijd, of deelname aan de spelletjesavond, of die een medicament komen halen, Antabus of Refusal. Dat zijn mensen die op Detox in behandeling zijn geweest en nu drie maal wekelijks onder toezicht hun anti zuchtmiddel komen innemen. Zo zijn er nog een aantal codes.


Zo voel ik me vandaag zinvol bezig want al die verrichtingen leveren de afdeling en het ziekenhuis geld op. De secretariaten hebben het vaak zo druk met andere regelzaken dat dit soort saai werk vaak blijft liggen. Een mooie taak voor mij nu. Wat wel maf is dat het bijhouden hiervan zo achter loopt dat ik nu al een aantal registraties voorbij zie komen van patiënten die er al helemaal niet meer zijn. Het gaat goed, maar is wel behoorlijk vermoeiend. Mijn eetlust is weer bevredigd en ik ben weer aardig in staat verder te gaan. De groeten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten