woensdag 4 juli 2012

Gabriola



Gabrila font
Weer eens een ander handschrift proberen. Gabriola heet dit. Wederom aan het begin van de avond. Opnieuw na een erg drukke dag. Vanmorgenvroeg en dan bedoel ik nog voor achten stond de horrenman voor de deur die onze hordeur kwam vervangen waar een van onze buren tijdens de vergadering van eind mei j.l. doorheen was gelopen toen hij plotsklaps een van zijn honden luidkeels hoorde blaffen. Het had mij ook kinnen overkomen. Hij wilde snel naar het balkon om te kijken wat er aan de hand was en daardoor brak zowel boven als onder de plastic ketting of rail, hoe je het ook noemen wilt. We hebben nog getracht hem te repareren maar dat bleek niet mogelijk, dus gaan we nu kijken of zijn WA verzekering dit dekt. Dit soort horgordijnen zijn prijzig durf ik wel te zeggen. Hij zat er overigens in een vloek en een zucht in en loopt als een zonnetje. Heerlijk om weer te kunnen gebruiken.

Nog voor de horrenmonteur kwam had ik Jesse al uitgelaten en pas nadat hij weer weg was hebben we ontbeten. Vervolgens zijn Rose, Jesse en ik voor de grote ronde langs alle molens richting de super gegaan waar wij altijd de koffie vandaan halen op de ´s Gravelandse weg. Het was goed benauwd vandaag. Ik heb me vandaag al een keer of drie omgekleed en nu zit ik alweer in een nat T shirt.

Vanmiddag na mijn middagrust had ik een afspraak bij de mondhygiëniste en Rose had haar eerder al ingelicht over mijn nieuwe medicatie en hoe die mijn immuunsysteem beïnvloed. Ik merkte direct dat ze bijzonder voorzichtig te werk ging om bloeden te voorkomen, maar ik weet tegelijkertijd niet of het nu nog zinvol is of niet. Normaliter kom ik er met pijn vandaan en daar is nu eigenlijk geen sprake van en dat is vreemd. Ik heb enorm veel aanwas van tandsteen door de samenstelling van mijn speeksel, en mijn gebit ziet er lang niet zo mooi uit als normaal na een bezoekje aan haar. Het voelt ook lang zo schoon niet.

Op de terugweg ben ik via een andere supermarkt gegaan omdat we door onze Griekse yoghurt heen waren. Wederom merkte ik hoe vochtig de lucht was en hoe weinig conditie ik nog heb, maar alles is weer aangevuld en we kunnen tot volgende week vooruit. Morgen krijgen we een oude vriend over de vloer die afgelopen jaar zijn vrouw Jo verloren is. Het zal vreemd zijn zo´n bezoek voor het eerst zonder haar erbij.

Vanavond krijgen we het bestuur van de vereniging van eigenaren van ons complex over de vloer en de nieuwe administrateurs. Gisterenavond waren we ook al samen maar dat kwam omdat een van ons dacht dat het gisteren de vierde al was. Ben benieuwd hoe dat gaat verlopen. Ik heb weinig puf meer, maar we moeten er maar wat van maken. Goede afspraken over hoe we het willen zijn de basis en die klopten met de vorige administrateurs voor geen meter en daar zijn veel misverstanden door ontstaan. Ik ga nu afronden.

Oh ja, toch nog een nieuwtje. Ik heb van de dokter te horen gekregen dat mijn nieren de nieuwe medicatie goed accepteren dus dat ik er mee door moet gaan, en de apotheek heeft gelijk weer voor € 600, - aan nieuwe capsules gebracht. Ik kan dus weer even vooruit. Nu ga ik nog even met de benen omhoog voordat onze gasten komen.

Ik ben wederom niet ontevreden over hoe de dag verlopen is. Ik ben wel nog veel deuziger dan ooit, maar het lijkt wel alsof ook dat begint te wennen. Hoe dat op het werk zal gaan durf ik nog niet te voorspellen, maar dat gaan we vanzelf over een tijdje zien. Voor nu de groeten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten