dinsdag 3 juli 2012

zwaar klimwerk


Het lijkt de tour de France wel. Nee hoor, dat is gekheid. Maar de lijn omhoog is nog steeds gaande. Wel kost het functioneren nog steeds veel energie, maar er komt ook iedere dag iets meer uit mijn vingers. Al is het nog steeds erg zwaar.

Het kattenplafond is weer hersteld en de katten hebben het ook weer in gebruik genomen. Ik heb nu ook dopjes tussen het glas en de mecano neergelegd waardoor de vering van de kattenetage wat is toegenomen. Als je Wijfie soms ziet rennen zo boven je hoofd dan hou je je hart vast, want er komen toch behoorlijk wat krachten aan te pas. Ze maakt er sprints, dat ik me verbaas dat ze toch altijd weer zonder botsingen of breuken tot stilstand komt.

Ook vinden er stevige stoeipartijen plaats. Onze katten kunnen het goed met elkaar vinden, maar ze zullen elkaar ook niet zomaar alles gunnen, of elkaar het beleg van het brood geven. Het kan er heftig aan toe gaan. Vooral Knul is soms een wilde woesteling. Jesse loopt dan gefrustreerd de gang op of komt bij ons klagen. Zij kan helemaal niet tegen ruzie in huis. Zelfs als Rose en ik onenigheid hebben poogt ze er tussen te komen.

Ik heb tegelijkertijd op de plaatsen waar ik nu bij kon ook het behang weggehaald, zodat we daar binnenkort kunnen witten. Dat werk is nu vrijwel voltooid.

Ik was er doodmoe van, en er kwam toch nog bijna een vuilniszak met behang vanaf. Ongelooflijk.

Ook heb ik vandaag de plissé hordeur weggehaald naar het balkon toe, want morgen komt eindelijk zijn vervanging. Nu is het wel even balen, want het is knap warm en we zitten in tegenstelling tot onze gewoonte met de deur dicht.

Verder kregen we vandaag Nuon op bezoek die kwamen kijken of ze onze ketel en ventilatiesysteem kunnen vervangen en tegen welke prijs. Ben benieuwd. Daarnaast had ik een zogenaamde Health Scan op mijn werk. Gezien mijn algehele gezondheidstoestand kwam ik er voortreffelijk uit. Bloeddruk perfect, Cholesterol zo mogelijk nog beter, Bloedsuikerspiegel idem, gewicht iets te hoog, maar dat is gezien de 15 liter water die ik met me mee sjouw ook niet zo gek, ik beweeg meer dan voldoende met behulp van Jesse, alleen mijn huidige conditie is slecht, maar ook dat heeft met mijn medicatie te maken. Het was een leuk en aangenaam gesprek.

Vanavond komt de nieuwe Administrateurs van onze vereniging van Eigenaren kennis maken, en krijgen we ook de rest van het bestuur over de vloer.

Kortom een buitengewoon goed gevulde dag.

Ik had overigens ook wel even het prettige gevoel dat de idiotie van onze Blonde Dwaas uit Venlo zelfs door zijn dictatoriale waanzinnige protestgedrag nu voor diverse dwazen die de afgelopen tijd met hem meeliepen genoeg is. Als zelf die mensen het gedrag van hem door beginnen te krijgen stimuleert dat mijn gevoel van hoop op de toekomst.

Verder heb ik niet veel nieuws. Ik heb wel onze beide sites, deze en ook hottransport.blogspot.com een beetje opgeleukt. Voor nu gaan Rose en ik aan het eten werken, want ons bezoek staat binnen de kortste keren voor de deur. Gegroet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten