maandag 28 mei 2012

Derde dag aleen op de werkvloer.

Bij die titel hou ik het qua werk vandaag, al is het te gek voor woorden.

Zojuist het oosten van het land gebeld. Merlijn, onze zoon is jarig en Rose had hem vanmorgen al gebeld en ik had me voorgenomen dat vanaf het werk te doen. Zo gezegd zo gedaan. Een heerlijk en lang gesprek met hem gehad. Ze zaten met een flink gezelschap in de tuin en het klonk gezellig. Voor ons is het niet anders, we vieren zijn verjaardag via de telefoon mee. Ik werk uiteindelijk de gehele Pinksteren en vind dat ook helemaal niet erg. Zulke dagen zijn voor de salarisstrook uiteindelijk ook wel eens nodig.

We hebben vanmorgen zowel gemediteerd op het balkon als ontbeten. We hebben de parasols weer te voorschijn gehaald en dan is het echt alsof we vakantie hebben.

Scheefliggende Stoeptegels, even afgeleid en BAM
Daarna een heerlijke lange wandeling gemaakt met Jesse en Rose. Er stond gelukkig een beetje voelbare wind. Ik ben me wel weer rot geschrokken vanmorgen want plotsklaps lag Rose naast me. Er was weer eens een scheefliggende stoeptegel, en we zeiden iets tegen elkaar, en bam. Gelukkig was er maar een heel klein schaafplekje en een zere hand, maar de schrik laat je hart even stilstaan. Prompt zei ik let dan ook op en omgedraait volgt dan vanwege de schrik ook iets onbedoelds uit het keeltje, maar dat was allemaal gauw weer goed. We konden uiteindelijk nog een heel eind verder lopen en dat was lekker.

Ik vind de temperatuur van vandaag net wat beter als gisteren. Gisteren was het zo dat ik bijna gedurende mijn complete dienst nat gebleven ben qua transpiratie en nu is het uit de zon tenminste houdbaar.

Tot op heden is het ook redelijk ontspannen. Het ziet er naar uit dat ik niet gedurende langere tijd op de gesloten afdeling hoef bij te springen. Kennelijk is het met het temperament van de patiënten hetzelfde als met het weer. Het ergste is er vanaf.

Dat telefoontje zojuist deed me ook goed. We spreken noch zien elkaar echt veel maar het contact is warm en waardevol. Het was leuk om weer even bij te praten en zo blijft zo'n belletje een tijd hangen tenminste.

Ik ga nu weer verder met het werk. Voor nu gegroet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten