woensdag 23 mei 2012

Derde dag rust

Langzaam maar zeker kom ik een beetje tot rust. Gisteren overdag ging het goed, het slapen, dik twee en een half uur werkte prima, maar het feit dat 's avonds de ingelaste Algemene Ledenvergadering van de Vereniging van Eigenaren van ons appartementencomplex o.l.v. Rose bij ons thuis vergaderden over een nieuwe administrateur was niet echt rustgevend.
Het was de eerste vergadering die Rose moest voorzitten en daarbij kwamen de zenuwen toch behoorlijk om de hoek kijken. Ondanks uitgebreide voorbereiding met de rest van het bestuur en voorgesprekken met bewoners die veel vraagtekens hadden gierden de zenuwen bij Rose door het lijf. Zoiets werkt aanstekelijk, vooral ook omdat we een bewoner hebben, de vorige voorzitter, die erg dictatoriaal en bot is, en die alles pricipieel beter weet, en slecht kan luisteren, dat het erg lastig is hier cool bij te blijven.

De vergadering zelf verliep eigenlijk prima, eigenlijk werd het bijna gezellig, tot het laatste half uurtje. De stemming om over te stappen naar een andere VvE beheerder was allang achter de rug en ons voorstel was met 10 tegen 4 aangenomen dus het hoofddoel van de avond was al bereikt toen de eerder genoemde zich alsnog bij de vergadering voegde en van het ene op het andere moment sloeg de stemming om van uitstekend en constructief tot ver onder nul. Helaas kreeg hij daardoor mij zover dat ik hem veel te veel negatieve aandacht gaf en idem een ander bestuurslid wat zich tot op dat moment keurig had ingehouden sloeg ook op tilt en daarmee kreeg hij ons tot reacties die ik liever voor mezelf had gehouden. Mijn koorts en zijn ongelooflijke botte onbeschofdheid lieten met tot tegenoverdracht komen en daar was ik achteraf niet tevreden over.

Nu inmiddels de dag er na kunnen we toch heel tevreden zijn voor het merendeel van de bewoners. We hebben sinds 14 februari eindelijk geen dictator meer als voorzitter en een geschikte en goed meedenkende en tenminste € 1700,- voordeligere VvE Beheerder. In plaats van de maandelijkse premie per appartement te verhogen kunnen we nu beginnen met wat zorgvuldigere omgang met de spaarpot voor onderhoud van ons complex.

Vanmorgen ben ik ondanks de koorts toch maar even met Rose meegegaan naar buiten. Ik moet uiteindelijk toch in beweging blijven en we hebben gezamenlijk wat boodschappen gedaan. Zwemmen is nog veel te vermoeiend en ik ga zometeen weer enkele uren slapen. Het is 24° buiten en ik heb een temp van 39.6°. Dus ik ben benieuwd of ik kan slapen of gewoon weg drijf. Later meer. Gegroet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten