dinsdag 15 mei 2012

KATTENVERDIEPING in onze flat

05
KNUL op zijn gemak boven naast de klimpaal
Weer eens een stukje vanuit huis, en niet over de Chinese arts. Ik sla een weekje over daar. Ik wil wel eens kijken of zijn behandelingen langer werken dan een week. Ook financiële motieven spelen daarbij een rol, want mijn verzekering betaald maar max € 500,- per jaar. En aangezien de behandelingen € 35,- per keer kosten, snapt edereen wel dat ik er niet het hele jaar mee door kan gaan. Daarnaast komen er ongeveer € 25,- per twee weken aan pilletjes bij, dus alles bij elkaar is het een dure grap. Maar neem nu vandaag, de dag van mijn wekelijkse chemokuur met Methotrexaat, ja dat middel wat de laatste tijd zo in het nieuws was, zit mijn pijnlevel op zes en mijn vermoeidheid op een zeven. Beiden een stuk beter dan voor de tien behandelingen. Maf zeg, zet ik aan het begin van mijn stukje dat ik het niet over de Chinese arts ga hebben, en nu hou ik er dan ook terstond mee op.
07_knul_en_jesse
Knul Midden boven en Jesse Rechts in de huiskamer
Even terug naar het heftige begin na onze vakantie. Eigenlijk was het wel goed die drie heftige dagen. Door al die gesprekken met mijn patiënten, en met de collegae is de verwerking van de dood van een van de patiënten goed op gang gekomen. Ik ben ook trots op het feit dat ik die drie lange dagen zo goed ben doorgekomen. Ik ben nu wel heel erg moe, maar dat is natuurlijk logisch. Als ik alle uren deze week bij elkaar optel dan heb ik er al bijna een volledige werkweek opzitten in drieeneenhalve dag. Nu geniet ik van mijn moeheid en gaan Rose en ik genieten van een aantal dagen vrij. Het is het laatste weekend van september, en in Schiedam is dat ook het hoogtepunt van de Brandersfeesten. www.brandersfeesten.nl Er is altijd van alles te doen op straat. Een taptoe, een botenparade(gondelvaart), veel muziek, straattheater, waterspelen, en nog veel meer. Vanavond beginnen we bij café de Unie aan een mosselavond, en we gaan ons min of meer in het feestgedruis storten en er weer een soort van vakantie van maken. That’s the spirit. Dat voelt goed.

01_eerste_nacht_dat_knul_boven_slaa
Knul door het raan van onze slaapkamer naast Olga Lawina en Agent IJzerbroot (327)
Rose is vanmorgen lekker aan het werk in de Wereldwinkel, samen met Marga, en gaat daarna gelijk boodschappen doen. Ik ben lang met Jesse weggeweest vanmorgen, en die ligt nu uitgevloerd naast me. Toen we thuiskwamen lagen er drie katten op hun eigen verdieping in de gang. Dat deze speciaal aangelegde verdieping voor de katten inmiddels ook echt door ze in gebruik is genomen vind ik wel kicken. Knul heeft ondertussen een vaste slaapplaats. Hij ligt ‘s nachts naar ons te kijken tegen het raampje van onze slaapkamer aan. Z beest heeft het plekje bij het toiletraam tot eigen gemaakt, en Wijfie varieert haar standplaats. Het naar boven klimmen wat eerst zo lastig leek is heel normaal geworden en gaat oh, zo snel. Soms gaan ze onderweg even heerlijk krabben, en zo is het inderdaad tot het kattenparadijs verworden waar ik in eerste instantie alleen maar van gedroomd had. Hierbij een kleine impressie van hoe het er nu uitziet. Sinds deze foto’s zijn er kleine kussentjes bijgekomen, waar onze kattenfamilie erg blij mee is. Later meer.

KNUL door het glas heen van onderen

Het herlezen van stukjes en het herplaatsen van sommige daarvan bevalt goed. Volgens de statistieken van weblog is dit een van de meest gelezen en geziene stukjes en ook het stuk waar de meest reacties op gekomen zijn. Mensen vinden het een pracht idee, en van sommigen heb ik vernomen dat ze iets soortgelijks gemaakt hebben voor hun katten. De een noet het Kattenflat, de ander Kattenetage, maar het blift goed bevallen en een erg leuk gezicht. Ze hebben een prachtige terugtrekplek als het druk is in huis of ze hebben geen zin in aandacht. TOP.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten