zondag 13 mei 2012

Gespannen sfeer


Op het werk gisteren hing een vervelende sfeer. Dat kan zo enorm verschillen van dag tot dag en hangt vaak samen met de houding van enkelen. Nu hangt er een giga klaagsfeer, en die zorgt voor een disrecpectabele houding naar elkaar en naar de begeleiding. Het begint bij een of meerderen die zichzelf ontzettend zielig vinden en dat trekt dan anderen mee die negatieve houding in. Mensen houden dan geen rekening meer met elkaar en dat is op zo'n afdeling waar de gevoelens na een lange periode van gebruik loskomen juist ontzettend belangrijk voor het herstel.

Gisteren al begonnen met het herstellen van de structuur, en met het aanspreken van de veroorzakers hiervan, want je ziet het gewoon verergeren waar je bij staat. De lol van het werken was er ook even af en ook daar moet snel een eind aan komen.

Ik denk dat het vanmiddag al zal verbeteren, want dan zijn we ook gelijk weer met zijn tweeën. In je eentje is het ook lastig en ben je al gauw de strenge broeder. Nou vind ik dat niet zo erg, want dat is meestal maar van tijdelijke aard. De meeste mensen vinden de structuur ook eigenlijk wel fijn want dat geeft ook veiligheid.

Ik was na afloop van de dienst ook naast heel moe zoals gewoonlijk erg vol, en kon het vannacht ook moeilijk loslaten. Vanmorgen werd ik dan ook wakker met hoofdpijn en gelukkig is dit na een lange wandeling met Rose en Jesse nu helemaal achter de rug. We hebben zojuist heerlijk uitgebreid ontbeten en nog wat voorbereidingen gedaan voor de vergadering van eigenaren volgende week.

Ik ga nu weer even slapen voor ik vanmiddag weer de werkvloer op moet. Gegroet!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten