vrijdag 18 mei 2012

Werk Rose, Droge Naald Ets

Gistermiddag heb ik een workschop gevolgd. Deze werd door Monique gegeven. Haar site staat bij onze favorieten. Het was droge naald etsen zoals je al in de kop las. Dit was voor mij een min of meer nieuwe techniek. Ik had al geëtst maar dat was met zuren en nogal ingewikkeld gedoe. Deze techniek is veel directer. Je pakt een plakje zacht metaal, alluminium, maakt een kleine basis tekening met potlood en daar ga je met de droge naald verder door krassen. Het eerste wat ik maakte was een bootje. Ik was geïnspireerd door een boek dat ik aan het lezen ben. De titel is "Abarat" en is geschreven door Clive Barker. Het is een fantasieverhaal met allerlei tekeningen erbij. Ik ga Hot adviseren deze te lezen en dan krijgt onze kleindochter Lotte het. Het is dus een heel eenvoudig kindertekeningachtig bootje. 01_bootje_1 Daarna verzon ik een fantasiebeestje. Dit lukte vrij aardig, alleen het bootje is het meest geslaagd, vind ik. Misschien zijn er mensen die er anders over denken.02_fantasiebeest Ik vind het bijzonder jammer dat ik dit niet zo gauw thuis kan doen Je hebt namelijk ook een ijzeren etspers nodig en dat is niet goedkoop. Misschien gaat Monique vaker een workshop geven want dan ben ik zeker van de partij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten