zaterdag 19 mei 2012

Zaterdagmorgen

956 Berliët Brandweerladderwagen fl. 8,75
Rust

In action
Brandweerladderwagen Dinky Supertoy 956
Ik zit hier na te hijgen, een druk begin van het weekend. Wel lekker geslapen, maar ik was opveegbaar thuisgekomen gisterenavond. Rose heeft Jesse uitgelaten en daarna mijn rug ingesmeerd. Vanmorgen om 07.00u ging de wekker, en het was ih, zo moeilijk om op te staan. Rug wel een stukje beter. Jesse uitgelaten, koffie gedronken, gemediteerd, ontbeten, kattenbak verschoond, op weg naar de stad. Rose richting Wereldwinkel waar ze een dienst draait met Goran en ik via de antiek en curiosamarkt richting de Bas, want we hadden o.a. geen melk meer in huis. De markt was leuk, en ik kwam even in de verleiding om eenprachtige ouderwetse beweegbare dinky toy brandweerladderwagen te kopen. Maar € 50,- vond ik toch echt teveel. Dus daar moet een ander maar mee naar huis gaan. Dit is me te gortig. Wel nog even snel twee grote borden aangeschaft waar we morgen pannenkoeken op kunnen serveren. Toch nog gelukt. Ik keek er al maanden naar, maar vond de goede maat niet, en nu lekker wel. Vervolgens de boodschappenwagen boordevol geladen en voor een bak koffie naar de WW getrokken. Een straf bakkie stond daar voor me klaar. Het was er even gezellig met Goran en Rose. Jesse heeft een enorme portie knuffels van hem gehad en daarna ben ik richting huis gegaan. Kletskleddernat kwam ik thuis aan want het is en warm en ik heb nog steeds verhoging. Ik was net op tijd om de telefoon op te nemen. Het was mijn French Sister. Ze heeft het huis de afgelopen tijd op allerlei terreinen wat gemoderniseerd, laminaat gelegd, kastjes in de keuken een kleur gegeven, het terras wat opgeknapt en kleur gegeven. Na dertig jaar is het allemaal wel aan een beurt toe, logisch natuurlijk. Poeh, wat gaan dingen snel, wat gaat het leven snel. Ik zie hen nog richting Zuid Frankrijk vertrekken, en nu was ze op de kinderen van zoon Theo en zijn vrouw Alexandra aan het passen. Ik zou er wel eens even willen kijken! 
Dinky Supertoy 956 Turntable Fire Escape

Inmiddels helemaal bijgepraat, de boodschappen uitgepakt, een bakkie thee aan het drinken, en alweer een beetje aan het opdrogen. Even rustig aan, stukje schrijven en zometeen even pitten. Dan ben ik vanmiddag weer een beetje meer mens. Ik ben zo blij even twee dagen vrij te zijn. Het eten van vanmiddag is gemakkelijk, en de verplichtingen zitter er vrijwel op. Heerlijk. Nu een poging doen om voldoende energie te verzamelen om er as. maandag weer drie dagen tegenaan te kunnen.

Voor nu voldoende gedeeld met jullie lezers, en mijn nieuws is op. Voor nu gegroet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten