maandag 18 februari 2013

26 jaar samen

Vandaag heeft de family Hotrose een feestje. Hot en Rose hebben elkaar 26 jaar geleden en 1 dag geleden ontmoet. Wij beiden waren net in Arnhem komen wonen, en hadden allebei een kamer gehuurd in een pand op de hoek van de Parkstraat en de eerste Spijkerdwarsstraat in de beruchte Spijkerbuurt. Rose had een mooie kamer aan de Parkstraat, en ik had een heel groot slecht onderhouden souterrain van dik 120 vierkante meter gehuurd op de eerste spijkerdwarsstraat, waar de afvoerpijpen dwars door de huiskamer en de keuken liepen. Ik was de vloer aan het schilderen geweest met "op de kop getikte zebrapadenverf", en omdat het arme tijden waren, om allerlei kleden heen, want anders was er niet genoeg verf. Ik kan het me nog als de dag van gisteren herinneren, dat ik op een gegeven moment op zoek ging naar iets van een antenne waar ik waar ik mijn mini oranje gold star tv'tje op kon aansluiten. Op die zoektocht door het huis klopte ik dus ook aan bij Rose, die ook pas sinds een aantal dagen op haar kamer aan het intrekken was. Het was er een enorm chaotisch zootje. Veel dozen, en heel veel onuitgepakts. Rose bood me een kop koffie aan, maar daarvoor moest ik wel eerst het koffiezetapparaat aansluiten, en de ijskast, enz, enz aansluiten, daarna werd ik verrast met de door Rose voor de eerste keer  met het nieuwe apparaat gezette koffie. Sterk dat deze was, je wil het niet weten. Na de nodige karweitjes, en natuurlijk geen aansluiting voor mijn tv, vertrok ik weer naar mijn souterrain  en bij vertrek nodigde ik Rose uit op de thee. De volgende dag kwam ze voor mij toch onverwachts op de thee, en is vervolgens nooit meer vertrokken. We zullen het dan ook maar zien als een zwaar uit de hand gelopen theevisite met verregaande consequenties. Zo beginnen we vandaag dus aan ons 27ste jaar samen. Wie had dit ooit kunnen denken. Vorig jaar vierden we ons jubileum op Texel, en dit jaar doen we maar weinig speciaals, maar het is toch wel een heel speciale dag. Gelukkig voel ik me vandaag ook lekker, en feestelijk. Ik ga haar zo van de Wereldwinkel vandaan halen en neem haar even mee voor een lunch. Vanavond gaan we uit eten bij vrienden, en sluiten daarna de dag weer heerlijk samen af.

Blog 179 eerder 3 november 2007

Geen opmerkingen:

Een reactie posten