zondag 17 februari 2013

Vraagteken

Het is fraai. Hot is door mij en Jesse naar het werk gebracht en dan roept die op 't laatst; "schrijf nog wat op het web-log!" Fraai! Heb ik eigenlijk niets te zeggen dan moet ik toch wat schrijven. Laat eens kijken. Ik kan schrijven van toen ik nog in Arnhem woonde en de buurvrouw en ik tegelijkertijd zwanger waren van onze tweede en zij wilde zo graag een jongen. Op een dag belde ze aan en schreeuwde van blijdschap: "Rose, de dokter heeft gezegd dat ik 50% kans maak op een jongen!" Ik kan ook schrijven van toen ik nog in Arnhem woonde en met een stel vrienden Sinterklaas wilden vieren, zo goedkoop mogelijk. Een vriend vroeg mij advies, hulp en ideeën om een surprise te maken. Ik adviseerde kaarsen stompen te verhitten en dat vet te gebruiken om een nieuwe kaars te gieten. Laat ik hem nu treffen met de kaarsen stompjes aan en hij hing met die stompjes boven een blik en drupte ze drup voor drup leeg in een leeg blikje. Ik kan ook schrijven van toen Hot en ik op een feest waren en een jongen zagen die aan me vroeg hoe het met Fokke (een gezamenlijke vriend) ging. Fokke was een opleiding voor rattenvanger aan het volgen om waterratten te leren vangen. Vergis je niet, het is een hele studie! Ik vertelde die gozer van dat hij nu een moeilijk deel van de studie aan het volgen was. Hij was namelijk nu naar het conservatorium om fluit te leren spelen. Laat die gozer het nu serieus nemen en begon dus een heus gesprek hierover met mij terwijl de omstanders in lachen uitbarstten. Het is nooit goed gekomen tussen hem en mij. Maar nu ben ik uitverteld.

Blog 112, eerder 8-4-2007

Geen opmerkingen:

Een reactie posten