zondag 17 februari 2013

Geschiedenis Wageningen

Vandaag is tot nu toe een heerlijke vrije dag. Afgelopen nacht 8 uur geslapen en heftig gedroomd. Het werd tijd want ik was nog steeds moe. Voor vandaag geen afspraken gepland, dan de dagelijkse dingen. In mijn hoofd speelde nog even dat ik toch even naar het werk wilde om mijn direct leidinggevende te gaan vragen of hij zich door het management niet een beetje gebruikt voelt. Dit m.b.t. de sluiting van afdeling Detox in Delft, waar men hem even voor tijdelijk gevraagd had in te vallen als manager tot er een opvolger zou zijn. Aangezien ik morgen gewoon OR vergadering heb, waar ook de Raad van Bestuur komt, zal ik morgen wel wat meer horen over dit onverkwikkelijke gebeuren. Aangezien ik maar een dag vrij heb ben ik blij dat ik voor bovenstaande dus niet naar het werk gegaan ben. Daarin tegen hebben we eerst gezamenlijk lekker en lang gewandeld, tegelijkertijd de boodschappen ingekocht voor de periode dat ik vanaf morgenavond weer de nacht in ga, en wat voorraad. Daarna hebben we heerlijk en uitgebreid ontbeten met omelet en broodjes. Tussentijds hebben we genoten van een door Rose opgenomen Tatort. Wat blijft dit toch een fantastische serie. Van Schimanski tot nu aan toe blijven het prachtige en buitengewoon goed geschreven en spannende afleveringen. http://www.duitslandweb.nl/onderwijs/scholieren/Entertainment/Tatort.html Vanmiddag heb ik toen Rose even naar de tandarts was weer eens een korte zonvakantie van 20 minuten genomen onder de zonnebank, en daarna heb ik foto's uit albums gehaald van mijn ouders. Dit doen Rose en ik al een behoorlijke tijd, en die foto's waarvan sommige ontzettend goed en erg vast ingeplakt waren scannen we dan in. Diverse lijmhandelaren moeten in de vele plaatsen waar mijn ouders gewoond hebben gouden tijden beleefd hebben. Zo liep ik vandaag weer aan tegen een foto van de eerste auto die mijn vader ooit gekocht heeft.Opolyrec53  Het is geen beste foto, maar hij roept wel herinneringen op.De_hele_foto Deze foto is genomen zo rond mijn geboorte in 1960. Dit is in Wageningen, in de tuin. Bij dit huis ben ik dus geboren. Hiernaast het bewijs daarvan.Pas_geboren Veel herinneringen heb ik niet aan deze stad, omdat we vlak na mijn geboorte al verhuisden i.v.m. het werk van mijn vader naar Gouda. Daar starten mijn herinneringen eigenlijk pas. Het bekijken van al die foto's en vervolgens het inscannen daarvan is leuk, maar ook veel werk. Het is wel een leuke manier om je eigen en de geschiedenis van je familie op een moderne manier vast te leggen. Rose gaat als ik morgen weer in de nachtdienst zit verder met dit gigantische karwei. Ik heb Rose net voorzien van een soepje, en ga zometeen de keuken in om een broccoli, champignons, cashewnoten schotel met rijst klaar te maken. Tot slot nog een reclamefolder uit 1956 over de toen "werkelijk fantastische auto".Opel_record_olympia

Blog 133 eerder 23-7-2007

Geen opmerkingen:

Een reactie posten