zaterdag 16 februari 2013

Opruiming

Hot ligt/zit naast me uit te hijgen van het opruimen vandaag. We hebben achter onze huiskamer nog een vrij grote kamer dat we eerst vol optimisme betitelden als het atelier van Rose. Daar is tot nu toe weinig mee gebeurd. Merendeel is het als opslagkamer, bibliotheek enz. in gebruik. Hot maakte een werkbank die vervolgens volslipte met ander spul waardoor de bank onbruikbaar was omdat ik voor dat ik er aan kon werken een halve dag nodig had om hem leeg te krijgen. Dat werkt niet inspirerend en bovendien is het nu wat kouder dan in de zomer en er is daar geen kachel. In ieder geval zijn we aan de slag gegaan om onze enorme hoeveelheid gereedschap, en materialen een beter plekje te gunnen. Alles werd gesorteerd; hamers bij hamers, kwasten bij kwasten enz. enz. De laden werden schoongemaakt en het gereedschap werd hergesorteerd. Dit klinkt gemakkelijker dan het was. Wat hebben we daar een troep en goed gereedschap bij elkaar. Hot en ik zijn verzameldieren en we vinden het moeilijk om iets weg te gooien. Gooit Hot iets weg dan vis ik dat op en gooi ik iets weg dan heeft Hot het moeilijk. Maar het is gelukt en alles ligt op zijn plekje. Nu is de platenkast aan de beurt. Er moet een nieuwe kast voor worden gemaakt en alles moet in alfabetische volgorde worden gezet. Wanneer dat klaar is kan ik eindelijk weer platen draaien. Ben benieuwd of we dat gaan doen.

Blog 82 eerder 8-2-2007

Geen opmerkingen:

Een reactie posten