maandag 18 februari 2013

Conceptueel Bezig

vaste lezers weten, wij fotograferen er heel wat op los. Soms om iets vast te leggen, een bloem, een plaats, een kleur, een sfeer, de jaargetijden, wat je maar wil. Wat nog vrij onbekend is dat ik soms ook foto's maak als half fabricaat. Kijk maar naar de kopfoto. Dat is ook een half fabricaat. Daar waar het nu blauw is ben ik nu bezig om daar wat grotere ruimtes te creëren en ik ga daar foto's achter plaatsen. Het is de bedoeling om zo meer diepte te verkrijgen. Het kleurwerk van de foto's en het zwart wit van de tekening. Het is nog een werk in progressie. Er kan nog van alles in veranderen. Soms maak ik ook foto's waar ik later, wanneer ik de techniek machtig ben om daar allerlei figuurtjes, kleuren enz. in te voegen. Ik ben gek op collage's en dit is dus het eerste aanzet hiervan. De foto van de deur is genomen in Frankrijk. Wanneer we naar French sister op bezoek zijn geweestDoorgang gaan we dan vaak met een auto langs allerlei B en C wegen en rijden langs allerlei gehuchten in het land. Dit is het soort van vakantie waarbij ik heb geleerd van Frankrijk te gaan houden. De foto "De doorgang" is genomen in een plaatsje langs de kust waar "De maagd van Orleans" gevangen heeft gezeten. We reizen dan als zigeuners door het land. In een supermarkt kopen we dan stokbrood, wat kaasjes en paté of i.d. en wat vruchtensap. Later op de dag gaan we dan een zijweg in en zoeken dan een plek om te picknicken. Dat kan van alles wezen, langs een bos, een kasteel. Frankrijk heeft er velen. Wanneer de avond dreigt te vallen zoeken we naar een hotel groot of klein. We reizen dan buiten het seizoen en dan zijn de prijzen wat schappelijker, dat hopen we tenminste. En soms klopt dat en soms niet. De reis waarbij we deze foto's hebben genomen zijn we langs de kust geweest en daar hebben we elke dag vis gegeten die op allerlei manieren waren bereidt. De kosten zijn inclusief ontbijt en na het nuttigen hiervan  tuffen we weer verder. We gaan meestal in het voorjaar. Hot en ik houden absoluut niet van heel warm weer. Dan gaan we beslist niet op vakantie. Zo denken we er aan om volgend jaar of het jaar daarna weer eens zo'n trektocht te gaan maken. We hebben dan al 3 slaap adressen, waar we zeker ook naartoe willen. French sister, Marieke, haar oudste dochter en haar lief Ary, en Dick en Marieke, oude vrienden uit Gouda die een huisje in Frankrijk hebben. De volgende foto's zijn voor mijn collage's genomen. Grint_op_doek_achter_hek Imgp0132Wanneer Hot en ik gaan wandelen met onze hond Jesse en de toestellen bij de hand wil ik wel eens rond kijken en alles wat me leuk lijkt op de foto zetten en ga dan later op de computer kijken wat ik er van kan maken. Soms wordt Hot knettergek van mij. Het is de aard van het beestje en ik weet nooit waar ik het kan gebruiken en de digitale camera is ideaal.Imgp0246_1  Ik kan zoveel maken wat ik wil en weggooien wat ik wil. Geen chemicaliën of moeilijk gedoe. DitImgp0250_1  geeft vrijheid en dat bevalt me wel en ik hoef niet eens zo ver buiten de deur. Mijn geest is mijn grens. Imgp0577_1

Blog 180 eerder 8 november 2007

Geen opmerkingen:

Een reactie posten