zaterdag 16 februari 2013

Werkhervatting en gesloopt weer naar huis

Gisteren vol enthousiasme weer eens naar de Ondernemingsraad gegaan, en dan zie je gelijk wat je in drie weken al niet kunt missen. Iedereen verwelkomde me, en vertelden dat ze me gemist hadden, en ik kon het redelijk goed volgen, mede gezien het aantal heftige zaken waar we mee bezig zijn. Ingrijpende zaken die heel veel van de werknemers van ons ziekenhuis aangaan, en die in veel gevallen gaan over steeds hogere werkproductieafspraken i.p.v. over de geleverde kwaliteit, en alleen maar stressverhogend lijken uit te werken. Er ging direct een mailtje uit naar de werkvloer waarin gevraagd wordt om te reageren op de voorstellen die de Raad van Bestuur deed. Vandaag direct een mailtje van de Raad van bestuur terug of we dit mailtje maar weer willen terugtrekken, omdat het zo ongenuanceerd zou zijn, en dat we hierover eerst overleg hadden moeten voeren met de R v B. Wat er hierover ook besloten gaat worden, er zijn al talloze reacties van de werkvloer binnen die de OR dankbaar zijn dat deze er zo serieus op ingaan, en die zijn dus na 1 dag al binnen. Verder vond ik de reactie, de brief van de R v B wederom behoorlijk ongenuanceerd van toon, en niet geheel zonder dreiging, en dat blijken vele van mijn collega's en de direct geconfronteerden op de werkvloer met ons eens te zijn. Ik ben benieuwd hoe dit verder zal gaan, alleen was ik na deze vergadering zo moe, dat ik nog tijdens m'n fysiotherapiebehandeling bijna in slaap viel, en later na het eten wederom. Na een goede nachtrust en een wandeling vanmorgen viel ik wederom in slaap, en ik heb me dus opnieuw ziek moeten melden. Ik heb na mijn ziekmelding vanmiddag alweer 3 uur geslapen, en dus zal ik het wel nodig hebben. Benieuwd hoe lang dit gesukkel nog zal doorgaan.

Blog 70 eerder 24-1-2007

Geen opmerkingen:

Een reactie posten