maandag 18 februari 2013

Het werk gaat gestaag verder


Gisteren waren Philippe en Hot nog lang druk bezig met de vloer.005_een_mooie_samenwerking  Soms viel het mee en soms tegen zoals een oud spreekwoord zegt. Sommige delen van de vloer wilden absoluut niet onder het hout en duwden de schroeven steeds naar boven. Dat kwam, zo leerden we later, doordat de vloer niet gelijk is. Dit had ik al geschreven en Hot heeft van onze onvolprezen buum dunne plaatjes gekregen. De goede man is al meer dan 10 jaar aan 't klussen. Zijn probleem is dat die over precies is. Hij twijfelt continu en dan komt er niets af. Lijkt me een lastige eigenschap. Het is leuk om de 2 heren samen te zien werken. Ze hebben al vaker een vloer gelegd. Alleen de vorige vloer was van kurk. Dat kwam toen op de markt en was toen nog betaalbaar.021_zijn_er_nog_schroeven Terwijl de heren aan het werk waren zorgde ik eerst voor de warme maaltijd, ik wist toen al dat ik te moe was om echt te koken. 019_samenwerking
Ik ben nu even aan het stechelen want een van de foto's gaat mee naar beneden en dat wil ik niet, 029_de_laatste_handelingen_vd_dag Het stofzuigen was dus de laatste handeling van de dag. We hebben ons toen onder de douche gestort en daarna de bonenprut genietend naar binnen gelepeld. Helaas ging Philippe om 10 uur naar zijn eigen bed terug, we zullen hem later wel weer zien.
's Morgens zijn we met Jesse een lange wandeling gaan maken op haar lievelingsplek. Ze kan daar los en daar zijn veel watervogels, haar lievelingsdieren. Jammer voor haar vliegen ze altijd weg. Na ons ontbijt ging Hot verder met de vloer, nl het plamuren! 035_wat_zijn_die_tubes_snel_leegDaar had hij niet op gerekend dat dit moest gebeuren. Na een diepe zucht zette hij zich hiertoe aan. 038_de_lange_trapMisschien denken jullie, Zo Rose, komt er niets uit jou vingers? Vrees niet, na de huishouding ga ik verder met De Trap. Een tijd geleden was ik er aan begonnen en opeens had ik er de puf niet meer voor. De foto laat slechts de helft van de trap zien. We wonen in een anderhalf etage woning en daar heb je van die lange trappen, Toen wij hier kwamen wonen was de trap licht blauw geverfd boven nog een aantal verflagen van jaren terug. Om daar nog een laag bij op te doen was weggegooid geld vonden we beiden. Na het branden en schuren gaan we hem lakken. De lak is al in huis, Wat is goede verf duur! Maar we willen er de komende jaren niets meer mee te doen hebben. Tot slot een foto van mij terwijl ik aan het branden ben.En nog een dat toont hoe mooi Hot kan schuren.041_wat_een_presisiwerk Tot morgen. 045_verder_schuren
Blog 149 eerder 2/9/2007

Geen opmerkingen:

Een reactie posten