maandag 18 februari 2013

Bellen blazen en foto´s


051_alcobaca_klooster_vd_veldslag 081_marktdag Wat kunnen er van die dagen zijn waarop het leuk druk is en toch relaxt. Vandaag is zo'n dag. Hot en ik hebben Jesse uitgelaten op haar losloop plek. Ze vindt het daar heerlijk!! En het is daar voor ons een fijne plek om onze fototoestellen uit te proberen. Deze afgelopen zomer zijn we de bloemen een beetje aan het volgen, als je begrijpt wat ik bedoel. Welke bloemen er het eerst verschijnen en welke er volgen. Van de meeste weet ik de naam niet eens. Zo langzamerhand beginnen Hot en ik een paar mensen te leren kennen. Zo komen we een vrouw met haar vlinderhondje tegen. We weten al dat het beestje een hart probleem heeft waardoor ze plaspillen moet nemen met als gevolg dat ze ieder uur een rondje moet lopen. Na de wandeling hebben we samen een lekker ontbijtje gemaakt en rustig ontbeten. Opeens bedacht ik me we hebben nog zo'n bellenblaas ding en ik pakte het. Jesse had nog nooit zoiets gezien en Hot volgde ons en. Dit is het resultaat. 01_jesse_in_bellenblaasland 06_jesse_in_bellenblaasland 07_jesse_in_bellenblaasland 08_jesse_in_bellenblaasland
Ik ben vandaag  bezig met de een na laatste map van de ouders van Hot.  De map die ik nu af heb is van hun vakantie in Portugal 1986. Begin 90ter jaren ben ik daar ook een week geweest en hoewel er 14 jaar tussen zit herkende ik de omgeving waar ze waren direct, tenminste een deel, toch wel een beetje. Het is een mooi land, woeste rotsen en lekker eten, veel vis en daar ben ik gek op. Je merkt dat er historie achter zit. Het is wel leuk om deze tijdreis te maken, maar ik zal blij zijn wanneer deze taak af is. Dan gaan Hot en ik diverse cd's branden en aan verschillende mensen sturen. Vier naar Frankrijk, Drie naar Limburg en één naar Chili. Tenminste als ik het adres te pakken krijg. 018_wasdag_in_lisabon Wat kan de tijd tocht vliegen. Hier zien jullie een Portugal dat niet meer bestaat. Tenminste dat vul ik zo in. Wanneer ik kijk naar mijn omgeving zie ik het allemaal veranderen en zo zal het overal wel zijn. That's life, my friends041_de_oceaan  whereever you may be.  023_vissers_die_de_netten_aan_het_boeten 039_boer_op_ezel
Blog 145 eerder 19/8/2007

Geen opmerkingen:

Een reactie posten