zaterdag 16 februari 2013

BHV en OR

Het is nu 17.00u en ik ben eindelijk weer thuis, maar met een tevreden gevoel. Vanmorgen naar de herhalingsdag van de Bedrijfs Hulp Verlening geweest, en een heleboel kennis die je eigenlijk maar weinig nodig hebt of gebruikt is weer helder geworden. Vooral de veranderingen op het gebied van de reanimatie, waarin Nederland nu eindelijk de rest van Europa gevolgd heeft zijn zeer waardevol. Dit is een onderwerp waar ik hier niet veel verder over zal uitweiden, want dat is teveel gevraagd, zowel van mij als van de lezers. wel kan iedereen die iets over deze veranderingen wil weten terecht op www.ehbo.nl Hier kun je op klikken en dan ga je richting publiek, en naar reanimatie. Daar zie je dan de grootste veranderingen op dit gebied. Na dit geherhaal van stabiele zijligging en meer praktische oefeningen was ik volledig afgebrand, en besloot richting station te lopen en door te gaan richting OR. Daar wachtte me een redelijk interessante vergadering, al gingen diverse agendapunten niet door door waarschijnlijk het weer. Het leverde me in ieder geval minder frustraties op dan vorige week. Ik zou nu direct kunnen slapen maar verheug me teveel op mijn sessie bij mijn fysiotherapeut om dat te gaan doen. Verder heb ik gisterenavond laat nog even een kort mailtje geschreven naar een oude vlam van me toen ik nog met mijn ouders woonden in Venray, ergens in de zeventiger jaren( ik heb haar zelfs ooit in Lourdes tijdens een vakantie ten huwelijk gevraagd). Het meisje van toen, Sandra, is sinds het overlijden van mijn ouders verleden jaar weer in beeld, en het is heel leuk om te kunnen communiceren over onze eigen levens die allebei een heel andere kant op zijn gegaan. Zij heeft ook een gezin met volwassen kinderen, heeft heel toevallig ook het ondernemings Raad lidmaatschap opgepakt, en zo is er bijna dertig jaar nadat we elkaar uit het oog verloren nog volop leuks met elkaar te bespreken.

Blog 81 eerder 6-2-2007

Geen opmerkingen:

Een reactie posten